Červenec 2006

Dovolenka - Velké Karlovice

31. července 2006 v 15:28 | RUDA |  Co sa stalo nové!?
Jednoho krásnýho červencovýho víkendu (21.-23.7.2006) jsme se s Moničkou vydali na Valašssko,odpočinout si od každodenního života a načerpat trochu energie z místních hor a lesů.

Dopředu už jsme měli ve Velkých Karlovicích zamluvený apartmánek v místním penzionu a tak jsme měli v klidu všecičko zajištěný a nemuseli jsme se o nic starat.Vyrazili jsme v pátek ráno, nebo spíš kolem poledne no a v tom pařáku to v autě rozhodně nebylo nic extra. Monča byla navíc ještě rozespalá po noční a tak jsem jí to moc nezáviděl. No nakonec jsme to přežili s pár přestávkama na nákup a na osvěžení hrdla a do V.Karlovic jsme dojeli nějak před druhou hodinou odpol.
"Vesnička" krásná, usazená mezi dvěma velkými stráněmi,na kterých se pásli ovce a krávy,okolo lesy a krásný počasí - no prostě paráda. Připadal jsem si jako na Slovensku.
Ubytování bylo rychlý,dostali jsme klíče,bylo nám ukázáno kde co je a kdy si máme chodit pro stravu a během dvou minut bylo vše vyřízený.No tak jsme se nějak rozkoukali po krásným apartmánu a jelikož Moňa měla spánkový deficit, role byly rozhozený jasně: Monča do postele, já k plotně vařit oběd :o) Po pozdním obědě má drahá polovička opět zalehla a já jsem si zatím šel obhlídnout okolí penzionu atd. V šest hodin už jsme se museli dostavit na večeři do reštaurácie, kde nás rovnou zkasíroval číšník i s pobytem,takže už jsme se tím pádem nemuseli celý víkend o nic starat.Po tom pozdním obědě to do nás moc nelezlo,protože porce byla docela velká,ale nakonec jsme to nějak zvládli.Zvlášť Monča umí výtečně maskovat zbytky :o)
No po večeři už jsme byli oba dva fit a tak jsme se vydali na večerní procházku do dědiny.Celý den jsem slyšel hrát zpovzdálí nějakou živou dechovou hudbu s hurónským ohlasem publika, a tak jsme šli vypátrat,odkud se to line a co je to za akci.Došli jsme k místnímu Valašskému muzeu, kde bylo plno lidí a na podiu před muzeem nějací mladí hudebníci.Nakonec jsme zjistili,že se jedná o vystoupení nějakého hudebního tábora,kde byli Češi i Slováci.Rázem jsem si vzpoměl na nedávno shlédnutý film Prci,prci,prcičky a při pohledu na ty šikovný slovenky jsem si dokázal představit,jak to asi na takovým hudebním táboře musí vypadat :o))) No děvčata tam mezi sebou soutěžili podobně jako v Superstar a my jsme zrovna vystihli závěrečný vystoupení nejlepších pěti zpěvanek.No některý mi rvaly ušní bubínky,ale obzvlášť ty slovenský holky zpívali moc krásně,že by se nemuseli stydět jít i do opravdové TV Superstar.
No tak to byla taková kulturní vložka pátečního večera a my jsme pokračovali dál do vesnice,kde jsme se pofotili před krásným dřevěným kostelíkem a pak jsme lezli na kopec na louku,kde jsme chvíli odpočívali.No a to už se začalo stmívat a tak hurá do apartmánku,aby nás nesebrali klekanice:)

Na druhej den jsme měli v plánu pěší tůru v okolí Soláňe.O půl deváté už na nás čekala snídaně,která byla opět vydatná,tak jsme si samozdřejmě sbalili i něco na svačinku,bo bysme to ráno do sebe nedostali.Po chvíli zdravého lenošení jsme se nasedli do auta a vyjeli jsem směr Soláň.Dojeli jsme až k horské chatě a podle navigace z domova od rodičů tu měl být výchozí bod až na vrchol Soláňe.Ovšem ať jsme hledali,jak jsme hledali,tak jediná turistická šipka vedla do restaurace a jediná cesta po které se dalo jít,vedla někomu na dvorek.No takže jsme to vzdali a vyjeli jsme ještě výš na Čarták,kde už bylo nějaký to značení a taky mnohem lepší krajina,kde jsme se dostali rovnou na hřeben a šli jsme celou dobu s krásným výhledem do údolí a na okloní kopce,kterým v dálce dominoval Radhošť. No krásná procházka to byla,až na to vedro.Ale všechno jsme zvládli a bylo tam fakt krásně.Monča se postarala i o další humorný zážitek,když si sedla na pařez do mízy a tak se pak trošku lepila :)

Cestou zpátky jsme se stavili na Čartáku ve Valašském šenku na oběd,kde byl velice vtipný hospodský,který se mě s ledovým klidem zeptal,jestli do nealko piva chci přihodit Rum.....
No a pak Monice velice nechtěl věřit, že sní jejich spešl bramborák plněný nějakou sračkou s masem.No snědla ho,ale bez nějaké prupovídky pana vrchního se to samozdřejmě neobešlo :)
Monča se naštěstí k židli nepřilepila a tak jsme po obědě mohli sjet zase dolů do Jezerného, kde mělo být údajně nějakém pěkné jezero. No jezero se trošku podobalo lubeňské přehradě,ale to okolí a to rákosí bylo teda mnohem víc romantičtější.U jezera jsme teda chvilku poseděli,tam se s náma dal do řeči nějakej nudista,kterej málem chytl orgasmus když skočil do vody a při jeho blahých výkřicích jsme si mysleli,že mu ho tam pod vodou snad kouří kapr :o) Velice nás lákal do vody ,a když jsme mu řekli,že nemáme plavky,lákal nás o to víc.Asi nějakej úchyl.....

Cestou zpět autem jsme ho ještě potkali jak na cestě zachraňuje žabičku nebo broučka před smrtí pod koly aut.No nejspíš těžkej naturalista :o)
Před večeří jsme se ještě zašli svlažit na koupaliště,které bylo přímo naproti penzionu hned přes cestu,a tak nám to po tom horkým dnu na tůře přišlo vhod.Po večeři opět přišla večerní procházka zase na druhou stranu Karlovic,kterou jsme ještě nepoznali a musím říct,že ta dědina je fakt nekonečná, takže jsme ani nedošli na konec.
Večer jsme si udělali na terase pohodičku u vínečka a u karet, což nám vydrželo až dlouho do noci.
V neděli jsme celý dopoledne prolenošili,nikomu se nic nechtělo a kolem oběda už jsme museli apartmán vyklidit, bo měli přijet další lidi.Tak jsme si ještě narychlo něco uvařili a rychle sbalili a pak tradá směr Karolinka.Tam jsme se mrkli na místní obrovskou přehradu na pitnou vodu a byla škoda,že se tam nesmí koupat, jinak bych tam hned hupsnul, protože tam byla neskutečně modrá voda a krásný okolí.
Odtud jsme se vydali na přírodní koupaliště mezi Karolínkou a novým Hrozenkovem.Tam bylo lidí jak mravenců,parkoviště plný aut,ale naštěstí vodní plocha byla dost velká,takže tam měl každej docela dost místa.Voda nádherně čistá,slunce pražilo jak zběsilý, no prostě ideální místo a člověk ani nemusí jezdit k moři :) Na břehu byli ještě postavený spešl rampy,kde snowborďáci skákali do vody,z repráků hrála hudba, no prostě veget jak cyp.Tady jsme strávili skoro celý nedělní odpoledne a ani se nám nechtělo domů.Taky jsem se tady docela pěkně spálil,což sem musím poznamenat, neboť já,známý jako ředitel vápenky co se může opalovat půl dne a stejně se neopálí jsem se konečně viditelně opálil :o))) No opálil,přímo spálil,bo jsem byl rudej jak komunista.Ale teď po týdnu to teda už není nic moc :-(
A tak nám víkend utekl jako voda a docela je mi líto,že to netrvalo dýl. Po cestě jsme se ještě stavili ve Valašské Polance na pozdní oběd,nebo spíš už večeři a pak zase cestovat v tom vypečeným autě až domů.A pak zpátky do reality a do všedního života,škoda že takových dní není víc.Tak snad zase jindy.....

Jedna náročná sobota 1.7.2006 (Kopná,Sjezd rodáků v Těšnovicích,Doga - Otrokovice)

12. července 2006 v 19:58 | RUDA |  Akcičky
Sobota 1.7. byla jedna z těch,kdy jsem se opravdu nenudil a měl jsem ji nabitou od rána až prakticky do dalšího rána :)
No začalo to tím, že jsme s bráškou vyrazili ke Slušovicím na rallysprint Kopná,kde už jsme byli i v pátek na večerním prologu,kterej byl docela podařenej.Počasí bylo nezvykle chladný a každou chvíli to hrozilo deštěm,no ale naštěstí to až do večera vydrželo bez kapek.Půl dne jsme prakticky strávili jen na rally, kdy jsme stihli tři RZ a ještě vyhlášení vítězů na cílové rampě ve Slušovicích.Koná se to tam prakticky na pětníku,takže nebyl problém všechno stíhat.(Pro zajímavost vyhrál to maďar Szabó na Focusu WRC)
Domů jsme dorazili pekelně unavení a tak jsem se okamžitě natáhl do postele a plánovanej sjezd rodáků na Žlíbku jsem měl v paži.Jenomže ne a ne usnout a pak mi kolem sedmé zavolal Jura ať dorazím za nima na Žlíbek.Tak jsem teda neodolal a vyrazil jsem se podívat na všechny ty rodáky,kteří do Těšnovic dorazili.O všechnu tu odpolední slávu jsem přišel,takže bohužel nevím co se tu dělo,ale měla to být údajně velkolepá akce, na kterou se celé Těšnovice chystaly rok dopředu.No jelikož i to počasí stálo za prd,asi mnoho lidí nedorazilo a tak návštěvnost na žlíbku byla asi stejná jako při každoroční hodové zábavě.No nevím,odstartovala to tam dechula a po ní se vystřídali ještě větší šumaři s klávesama a s kytarou,kteří byli pro takovou akci poněkud trapní.No ale budiž.
Ještě že jsme měli v rezervě koncert Dogy v nedalekých Otrokovicích, a tak jsme si jen vyslechli obě dvě kapely,někteří se pomocí piva značně ladili do formy a bylo veselo.Kolem půl desáté jsme pomalu začali mizet a tradá do Otrokovic.Na cestu nám ještě ze Žlíbku svítil velkolepý ohňostroj,takže to vypadalo,jako by zrovna vyprovázeli největší rodáky :o)

Do Otrokovic jsme jeli s Kavcem,kterej řídil a samozdřejmě nemohli chybět Vranys s Bubákem.Po cestě jsme si vyslechli sáhodlouhý Jurův monolog o zajímavých věcech a tak jsme se docela pobavili.Když jsme dorazli k areálu na otrokovickém Štěrkáči,začalo se řešit,jak se dostanem dovnitř.Bubák byl domluvený s Izzim,že nás za půlčíka dostane dovnitř,jenomže ten mu nezvedal telefon,takže Bubák vyrazil na vlastní pěst (nebo spíš na vlastní občanku) do areálu shánět někoho z Dogy.Nakonec ulovil Mrňusa a ten už to vše zařídil.Sice nevím jak to vysvětlil,asi jako že jsme hlavní roztleskávači publika,což nakonec byla pravda,protože kdo tam nejvíc pařil jsme byli my a ostatní byli nějací vlažní.Nebýt nás,tak tam byla atmosféra na hovno!
Ještě před samotným vystoupením Dogy jsme s klukama prhodili pár slov,vypili pár piv a shlídli docela dobrou kapelku z Otrokovic v čele s ještě lepší zpěvačkou pod názvem Imortela.Slyšel jsem je poprvé a docela slušný.

Doga už toho v ten den měla za sebou dva koncerty napříč celou Moravou a tak toho kluci už měli evidentně plný zuby.Ovšem na podiu už to pak nedali znát a odehráli to profesionálně a v pohodě.
Vranys s Bubákem ochotně nanosili všechny bedny na podium a rázem se uchýlili spolu se mnou před podium :) Ještě před tím nám Pepík ochotně půjčil svou basu a tak jsme si pěkně zapózovali :o)
Pak už bylo všechno nachystaný a čekalo se na rachot.Pak už začalo intro ke skladbě Prokletí a Izzi nás zase chtěl všechny jebat :o) No ač jsem byl po rally unavenej jak cyp,tak jsem docela slušně skákal a pařil a bylo to v pohodě.Doga odehrála myslím uplně stejnej playlist jako v Třinci, ale mě to nevadilo bo já jsem si stejně moc nepamatoval co tam hráli :) Akorát vynechali pecku Proti všem! No ale budiž odpuštěno.Zahráli něco přes hodinu a byl konec.
(Na koncertě jsem fotil jak drak a více mojich fotek je k vidění přímo na oficiálním webu Dogy www.dogamusic.cz )
Já už značně unaven jsem se pak po koncertě odbral na dalekou cestu do jednoho otrokovického podniku kde shodou okolností pařila moje Monča s přátely na dickotéce a tak jsem za ten večer stihnul snad všechno co se dalo.Kluci ještě pak chlastali s Dogou v areálu a pak se pro mě a Monču stavili a ujížděli jsme zpátky do Těšnovic.Vranys s Bubákem už byli zančně nachcaní a to tak že pořádně!!! No už ani sranda s nima nebyla :) Pak jsem se vydali ještě na Žlíbek podívat se na dozvuky slavné zábavy.Dorazili jsme něco před druhou hodinou a zábava už byla značně pokleslá,lidí málo,na parketě jen pár mladých a na podiu šumaři spustili převzaté ploužáky.Tak jsme si s Mončou zopár trsli,chvíli poseděli a znudění a unavení jsme o půl třetí dorazli domů.
Na druhej den v neděli ještě pokračovali dozvuky sjezdu rodáků v Těšnovicích a tak jsme se šli ještě podívat na výstavu fotek z historie Těšnovic a na Žlíbku bylo ještě posezení u cimbálky a tak jsme vytáhli i babičku ať si sjezd taky užije a tak byla spokojená.
Myslím ale že Sjezd rodáků v sobotu vzali doslova zodpovědně Vranys s Bubákem,kteří toho využili a SJELI se jak motyky!!!! :o)

Pokračování článku NOC PLNÁ HVĚZD 2006

3. července 2006 v 23:46 | RUDA |  Akcičky
Jelikož mě tady ten limit nepustil,musím pokračovat a nadstavovat takhle blbě.Zčátek psaní o festivalu Noc plná hvězd 2006 viz. níže!!!
Před čtvrtou hodinou už jsme se chystali před podium,protože začali hrát naši oblíbení Škworáci.Rozjeli to docela dobře a ještě lépe pokračovali.Taky by jim ale spíš slušela pozdnější hodina,nicméně kluci to odehráli profesionálně a lidi se bavili.Poprvé jsem naživo slyšel písničky z Ameriky a znějí dost dobře.Mělo to energii a šťávu a pařilo se skvěle.Akorát ta únava.Nožičky už tolik nesloužily jako v pátek a tak v půlce vystoupení už jsem neměl tolik sil.Ale přesto jsme si dobře zapařili a zakřičeli.

Hned po Škworech nastoupil na podium Aleš Brichta Band,takže jsme zůstali v předních řadách a vychutnávali si jak nový pecky z Alešova novýho 2CD tak i starý dobrý fláky od Arakainů.Potěšila mě obzvlášť skladba Princess,kterou jsem snad naživo slyšel poprvé a tak jsem zavzpomínal na starej dobrej Arakain ještě s Brichtou v čele.Musím říct,že s touhle bandou to Aldovi dost šlape a konečně snad našel směr,kterým pojede,protože pár předchozích let bez Arakainů mi připadalo,že je trochu mimo a nemůže se najít.Konečně začal hrát muziku,ve které ho všichni poznávají a myslím že i on sám se ted cítí dobře a zažívá takovej "mini comeback" zpátky na výsluní rockové scény. Snad mu tahle kapelka a energie vydrží!

Po Brichtovi nastalo trošku zklidnění a na podiu se objevila krásná slečna ze Slovenska se svoji kapelkou a nebyl to nikdo jiný než Peha.Tuhle muziku taky můžu,i když je to spíš takový pop-rock ale Katka Knechtová je nejenom pěkná baba,ale má neuvěřitelně krásnej hlas, se kterým umí výborně zacházet a v některých jejich písničkách mě to fakt dostává.Naživo hrají taky perfektně,taková pohodička,bez chyby,Katka zářila jako sluníčko - prostě dalo se na to koukat.Zpěvačka neuvěřitelně všestranná,střídala se u mikrofonu, u kytar a jednu baladu si střihla i sama za klavírem.Pořadatelé je ale museli utnout,protože museli dodržovat přesnej čas vystoupení a jelikož Peha dorazila pozdě, tak toho moc nenahráli.škoda,ale i tak to bylo dobré.Takovej relax.
Pak už ani přesně nevím co následovalo.Pořád jsme se nějak courali po areálu nebo do stanu a pak začali hrát další velký zahraniční hvězdy z USA a to konkrétně kapela Dog eat dog.Poslouchali jsme je jen tak zpovzdálí a je fakt,že se mi docela líbili.Tuhle kapelu už znám z dětství,když to poslouchal brácha a tak mi nějaký jejich písně utkvěli v paměti a tak mě to celkem zaujalo.Při sledování těchhle Amíků už jsme tak pomalu začínali rekapitulovat a začalo nám docházet,že tenhle skvělej fesťák už pomalu zase končí.Všichni už celkem unavení,začalo se stmívat a začínal opět festivalovej večer,kterej má neopakovatelnou atmosféru.Ještě jsme se zašli podívat do Gambrinus městečka,který už se pomalu taky bořilo a tak jsme se tam vyblbnuli a udělali ještě pár zajímavých foteček.
Zajímavý bylo taky sledovat jak zde blbnou bývalí třinečtí hokejisti,kteří byli totálně našrot a dělali různý kraviny.Nevím co by na to chlapcům řekli jejich trenéři,kdyby je viděli v tomhle stavu :o) No ale aspoň byla sranda....
Ještě nás ale čekala závěrečná pařba na Divokýho Billa.Lidí před podiem bylo už jako sraček,takže blíž jak do 4-5 řady už se člověk nedostal.Nevím co na nich všichni vidí :o))) No Billáci opět nezklamali.Frontman Vašek nasadil letní sestřih a tak shodil ten svůj květák i s mysliveckým plnovousem,takže to vypadalo,že tam od posledního koncíku,co jsem je viděl v Buchlovicích, stojí úplně novej člověk :o)
Odstartovali songem Svatá pravda a pokračovali ve svým standartním vystoupení prokládaným o dvě nový písně Prase a Čmelák.Bylo vidět,že kluci jsou vázaní časem,kterej se na tomhle fesťáku přísně dodržuje a tak si nemohli dovolit blbinky,který normálně při svých samostatných koncertech dělají.Docela škoda,ale aspoň něco.Myslím,že ani všechny písně co měli v plánu odehrát kvůli času nestihli.Ale dobrý,zaskákali jsme,zabékali.No prostě krásná tečka za letošním fesťákem.
Pak už jsme to tak nějak zabalili,i když měli ještě vystupovat zahraniční hvězdy Moonspell,který nám ovšem nic neříkají a tak už jsme se s festivale pomalu loučili.Ještě jsme s Vranysem vyprovodili naši kamarádku Andrejku,která nás předčasně opustila,a pak už jsme se rozloučili komplet se všema,hlavně s našema pivosenkama,který se celý víkend vzorně staraly o naši žízeň (ovšem v sobotu se to pivo nedalo vůbec pít,dámy) no a pak už směr stan a do spacáku do hajan.
Ráno mě vzbudila ve stanu kosa,ovšem ne ta vyblutá,nýbrž ta zimní :) Museli jsme brzo vstávat na vlak(asi o půl sedmé) a tak se vstávalo celkem blbě.Všichni dolámaní,hladní,nevyspaní - no neděle bývá po Třinci náročná.Ve vláčku už byla pohoda,vzpomínalo se na největší zápichy a byla sranda.Taky se už ale chtělo spát a tak jsme to různě prokládali.Domů jsme dojeli kolem půl jedenácté a tak nám to zase rychle uteklo,že nám to bylo i líto.No co už .Příští rok snad zase!!!!