Dovolenka - Velké Karlovice

31. července 2006 v 15:28 | RUDA |  Co sa stalo nové!?
Jednoho krásnýho červencovýho víkendu (21.-23.7.2006) jsme se s Moničkou vydali na Valašssko,odpočinout si od každodenního života a načerpat trochu energie z místních hor a lesů.

Dopředu už jsme měli ve Velkých Karlovicích zamluvený apartmánek v místním penzionu a tak jsme měli v klidu všecičko zajištěný a nemuseli jsme se o nic starat.Vyrazili jsme v pátek ráno, nebo spíš kolem poledne no a v tom pařáku to v autě rozhodně nebylo nic extra. Monča byla navíc ještě rozespalá po noční a tak jsem jí to moc nezáviděl. No nakonec jsme to přežili s pár přestávkama na nákup a na osvěžení hrdla a do V.Karlovic jsme dojeli nějak před druhou hodinou odpol.
"Vesnička" krásná, usazená mezi dvěma velkými stráněmi,na kterých se pásli ovce a krávy,okolo lesy a krásný počasí - no prostě paráda. Připadal jsem si jako na Slovensku.
Ubytování bylo rychlý,dostali jsme klíče,bylo nám ukázáno kde co je a kdy si máme chodit pro stravu a během dvou minut bylo vše vyřízený.No tak jsme se nějak rozkoukali po krásným apartmánu a jelikož Moňa měla spánkový deficit, role byly rozhozený jasně: Monča do postele, já k plotně vařit oběd :o) Po pozdním obědě má drahá polovička opět zalehla a já jsem si zatím šel obhlídnout okolí penzionu atd. V šest hodin už jsme se museli dostavit na večeři do reštaurácie, kde nás rovnou zkasíroval číšník i s pobytem,takže už jsme se tím pádem nemuseli celý víkend o nic starat.Po tom pozdním obědě to do nás moc nelezlo,protože porce byla docela velká,ale nakonec jsme to nějak zvládli.Zvlášť Monča umí výtečně maskovat zbytky :o)
No po večeři už jsme byli oba dva fit a tak jsme se vydali na večerní procházku do dědiny.Celý den jsem slyšel hrát zpovzdálí nějakou živou dechovou hudbu s hurónským ohlasem publika, a tak jsme šli vypátrat,odkud se to line a co je to za akci.Došli jsme k místnímu Valašskému muzeu, kde bylo plno lidí a na podiu před muzeem nějací mladí hudebníci.Nakonec jsme zjistili,že se jedná o vystoupení nějakého hudebního tábora,kde byli Češi i Slováci.Rázem jsem si vzpoměl na nedávno shlédnutý film Prci,prci,prcičky a při pohledu na ty šikovný slovenky jsem si dokázal představit,jak to asi na takovým hudebním táboře musí vypadat :o))) No děvčata tam mezi sebou soutěžili podobně jako v Superstar a my jsme zrovna vystihli závěrečný vystoupení nejlepších pěti zpěvanek.No některý mi rvaly ušní bubínky,ale obzvlášť ty slovenský holky zpívali moc krásně,že by se nemuseli stydět jít i do opravdové TV Superstar.
No tak to byla taková kulturní vložka pátečního večera a my jsme pokračovali dál do vesnice,kde jsme se pofotili před krásným dřevěným kostelíkem a pak jsme lezli na kopec na louku,kde jsme chvíli odpočívali.No a to už se začalo stmívat a tak hurá do apartmánku,aby nás nesebrali klekanice:)

Na druhej den jsme měli v plánu pěší tůru v okolí Soláňe.O půl deváté už na nás čekala snídaně,která byla opět vydatná,tak jsme si samozdřejmě sbalili i něco na svačinku,bo bysme to ráno do sebe nedostali.Po chvíli zdravého lenošení jsme se nasedli do auta a vyjeli jsem směr Soláň.Dojeli jsme až k horské chatě a podle navigace z domova od rodičů tu měl být výchozí bod až na vrchol Soláňe.Ovšem ať jsme hledali,jak jsme hledali,tak jediná turistická šipka vedla do restaurace a jediná cesta po které se dalo jít,vedla někomu na dvorek.No takže jsme to vzdali a vyjeli jsme ještě výš na Čarták,kde už bylo nějaký to značení a taky mnohem lepší krajina,kde jsme se dostali rovnou na hřeben a šli jsme celou dobu s krásným výhledem do údolí a na okloní kopce,kterým v dálce dominoval Radhošť. No krásná procházka to byla,až na to vedro.Ale všechno jsme zvládli a bylo tam fakt krásně.Monča se postarala i o další humorný zážitek,když si sedla na pařez do mízy a tak se pak trošku lepila :)

Cestou zpátky jsme se stavili na Čartáku ve Valašském šenku na oběd,kde byl velice vtipný hospodský,který se mě s ledovým klidem zeptal,jestli do nealko piva chci přihodit Rum.....
No a pak Monice velice nechtěl věřit, že sní jejich spešl bramborák plněný nějakou sračkou s masem.No snědla ho,ale bez nějaké prupovídky pana vrchního se to samozdřejmě neobešlo :)
Monča se naštěstí k židli nepřilepila a tak jsme po obědě mohli sjet zase dolů do Jezerného, kde mělo být údajně nějakém pěkné jezero. No jezero se trošku podobalo lubeňské přehradě,ale to okolí a to rákosí bylo teda mnohem víc romantičtější.U jezera jsme teda chvilku poseděli,tam se s náma dal do řeči nějakej nudista,kterej málem chytl orgasmus když skočil do vody a při jeho blahých výkřicích jsme si mysleli,že mu ho tam pod vodou snad kouří kapr :o) Velice nás lákal do vody ,a když jsme mu řekli,že nemáme plavky,lákal nás o to víc.Asi nějakej úchyl.....

Cestou zpět autem jsme ho ještě potkali jak na cestě zachraňuje žabičku nebo broučka před smrtí pod koly aut.No nejspíš těžkej naturalista :o)
Před večeří jsme se ještě zašli svlažit na koupaliště,které bylo přímo naproti penzionu hned přes cestu,a tak nám to po tom horkým dnu na tůře přišlo vhod.Po večeři opět přišla večerní procházka zase na druhou stranu Karlovic,kterou jsme ještě nepoznali a musím říct,že ta dědina je fakt nekonečná, takže jsme ani nedošli na konec.
Večer jsme si udělali na terase pohodičku u vínečka a u karet, což nám vydrželo až dlouho do noci.
V neděli jsme celý dopoledne prolenošili,nikomu se nic nechtělo a kolem oběda už jsme museli apartmán vyklidit, bo měli přijet další lidi.Tak jsme si ještě narychlo něco uvařili a rychle sbalili a pak tradá směr Karolinka.Tam jsme se mrkli na místní obrovskou přehradu na pitnou vodu a byla škoda,že se tam nesmí koupat, jinak bych tam hned hupsnul, protože tam byla neskutečně modrá voda a krásný okolí.
Odtud jsme se vydali na přírodní koupaliště mezi Karolínkou a novým Hrozenkovem.Tam bylo lidí jak mravenců,parkoviště plný aut,ale naštěstí vodní plocha byla dost velká,takže tam měl každej docela dost místa.Voda nádherně čistá,slunce pražilo jak zběsilý, no prostě ideální místo a člověk ani nemusí jezdit k moři :) Na břehu byli ještě postavený spešl rampy,kde snowborďáci skákali do vody,z repráků hrála hudba, no prostě veget jak cyp.Tady jsme strávili skoro celý nedělní odpoledne a ani se nám nechtělo domů.Taky jsem se tady docela pěkně spálil,což sem musím poznamenat, neboť já,známý jako ředitel vápenky co se může opalovat půl dne a stejně se neopálí jsem se konečně viditelně opálil :o))) No opálil,přímo spálil,bo jsem byl rudej jak komunista.Ale teď po týdnu to teda už není nic moc :-(
A tak nám víkend utekl jako voda a docela je mi líto,že to netrvalo dýl. Po cestě jsme se ještě stavili ve Valašské Polance na pozdní oběd,nebo spíš už večeři a pak zase cestovat v tom vypečeným autě až domů.A pak zpátky do reality a do všedního života,škoda že takových dní není víc.Tak snad zase jindy.....

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.