Lyžování v Rakousku (Stuhleck - 10.2.2007)

13. února 2007 v 20:43 | RUDA |  Akcičky
Ač je letošní zima na sníh hodně chabá, vyrazili jsem si opět do hor. A ne do jen tak ledajakých. Konečně se mi splnil sen a mohl jsem si zalyžovat v rakouských Alpách. No co vám budu povídat, byla to prostě nááádhera!
Tenhle výlet jsme plánovali už dlouho dopředu a původní termín byl určenej nějak na začátek ledna. Vše jsme domlouvali se spolužákama ze školy a původně nás mělo jet asi šest. Všichni jsme se na to určitě moc těšili, jenomže tehdá nám den před odjezdem zavolali z kroměřížské cestovní kanceláře, která to vše zařizuje, že se zájezd ruší, bo se tam kvůli oblevě zastavily všechny vleky. Tak nám byl nabýdnut náhradní termín na únor. Z těch šesti lidí jsme druhého termínu využili jenom já se Zdeňou, neboť ostatní už měli tenhle den obsazenej anebo někteří zjistili, že jim vyprší platnost potřebných dokladů pro výjezd z ČR :o) Nakonec jsme z původní party zůstali jen dva, ale to nám neubralo nic na náladě a těšili jsme se na ty velký kopečky za hranicema!
Odjezd byl teda naplánovanej ve 4 hodiny ráno z kroměřížskýho nádraží, jelo se busem, všechno bylo zajištěný, takže se člověk nemusel už vůbec o nic starat. Cesta do lyžařského střediska Stuhleck nám trvala kolem 4 hodin a o půl deváté ráno už jsme byli na místě a chystali jsme se na svah. V Rakousku panovalo pěkné počasí, sluníčko zářilo jak blbý a tak se rýsoval krásnej den na horách!
Na parkovišti v údolí nás sice trochu zaskočila mlha, ale jakmile jsme vyjeli lanovkou trošku výš, opět nás ozářily sluneční paprsky a pod náma plulo krásný moře mraků. Hned první jízda lanovkou byla velice zajímavá, když jsme se Zdeňou zabředli do diskuze, co všechno by se na lanovce mohlo stát.
Zdeňa tak spekuloval, co by se nám asi přihodilo, kdyby se to nějak utrhlo a my spadli z té výšky na zem, já jsem naopak vyjádřil obavu z toho, jak by nás asi sundávali, kdyby se lanovka náhle zastavila a my tam zůstali viset. No jakmile jsem to dořekl, tak po pár metrech se mé slova staly skutečností. Lanovka skutečně zastavila a my zůstali viset a zrovna pod náma bylo nějaký jezero, kde plavaly kusy ledu. Tak jsme se na sebe jen tak zoufale podívali a pak jsme propukli ve velkej smích, protože to byla fakt haluz. No naštěstí se po nějaké minutě lanovka znovu rozjela, tak nám spadl kámen ze srdce, ovšem nevím, jak by to dopadlo, kdyby byla nějakou vyšší mocí vyslyšena Zdeňova verze...
No hned napoprvé jsme vyjeli až úplně na vrchol hory Stuhleck, která má 1783 m a odtud byl opravdu nádhernej výhled, až srdce zaplesalo. Něco tak krásnýho jsem snad ještě neviděl, v tu chvíli mi byly nějaký lyže ukradený a prostě jsem se jenom kochal :o) Před náma vysoký zasněžený vrcholky zdejších hor k tomu všemu ozářený ranním sluncem a pod náma hluboký údolí, kde pluly mraky jako po moři. No nemohl jsem se na to vynadívat. Fakt krása přátelé! :)
No jinak dopoledne jsem strávili tím, že jsme mapovali terén. Zkusili jsme všechny sjezdovky, který se na tomhle kopci nacházeli, a že jich tam bylo fakt hodně. Doteďka nevím, jestli jsme všechny otestovali, protože to byla skutečně propletená síť tratí všeho druhu. K tomu tři velký lanovky a ještě spousta vleků, který jsme ani nevyužili. Člověk se tu ani moc nenačekal, protože lidi se tu nekumulovali na jednom místě jako u nás, ale byli rozházení po celým kopci. Každej si tu prostě našel to, co mu vyhovuje. Sníh tu byl taky krásnej. Úplně nahoře to jezdilo jako po másle, tratě hezky upravený a hlavě široký, takže tu bylo prostoru jako kráva. Odpledne byl v nižších polohách sníh sice už rošku rozježděnej, ale pořád kvalitní. No my jsme si pak stejně po ozkoušení všech sjezdovek vybrali jednu ve vyšší poloze v takovým sedle, která byla asi ze všech nejprudší a taky tam bylo málo lidí. Tam jsme pak trávili čas spíš odpoledne. Byl to taky celkem záhul a nožičky dostávaly pak už hezky zabrat. Ale nakonec se to všechno přežilo ve zdraví a to je hlavní!
Nebyla tu ani nouze o humorný zážitky. Nezapomenutelná je pro mě Zdeňova hláška při jedné cestě na lanovce! Jako správní Moraváci jsme si na takovouhle cestu museli vzít pro všechny případy pleskačku slivovice - to jistě každý chápe! No a když se naskytla volná chvíle, kterou byla např. cesta na lanovce, muselo se spolknout něco na zahřátí! Při jedné jízdě si za náma přisedl takovej chlápek s dvouma klukama a my jsme se hecli, že mu dáme ochutnat, aby poznal, co sa u nás pije! Jenže jak mu to říct aby rozuměl? No Zdeňa se s tím nesral, prostě natáhl ruku a s německým přízvukem pronesl: "KOŠT!!!" No já jsem mysel, že se pochčiju smíchy a rakušák jen zdvořile odmítnul: "Nein, danke!" :o)))
Při další jízdě jsme to zkoušeli zas, tentokrát už s větším úspěchem, když si za náma přisedl takovej mladej snowboarďák a Zdeňa mu už radši anglicky vysvětlil, že to je likér z trnek. Týpek se nenechal pobýzet a sotva si namazal ksicht krémem, namazal se aji zevnitř! Ustál to dobře, tož nevím, jestli už někdy slivovicu pil??? :) Borec se pak hezky rozvykládal, celou cestu až nahoru probíhala pohodová konverzace v angličtině a z toho nám plyne ponaučení, že slivovica spojuje národy!!! :o)
No jinak lyžovačka to byla fakt pěkná, dokonale jsme si to užili, počasí bylo taky nádherný - všechno prostě vyšlo na jedničku! Jezdili jsme skoro v kuse od 9 do 16 hodin, kromě malé přestávky na oběd a člověk si tak odpočinul jenom na lanovce. Ke konci už síly ale hodně docházely, nohy hodně bolely, ale všechno se dalo přežít. Kdoví kdy se tam zas někdy podíváme a tak jsme si to užívali až do konce, co to šlo!
Každopádně z tohohle výletu budu mít jeden z nejhezčích zážitků a jsem fakt rád, že jsme to nevzdali a jeli jsme to tam zkusit. Domů naše výprava odjížděla v 17 hod. a v Kroměříži jsme byli nějak kolem čtvrt na deset! Tam na mě ovšem čekalo další překvapení, v podobě železného zimního přezutí od městské policie, které bylo na mém plechovém miláčkovi, který stál na místě, kde vždycky auta stávaly. Jenomže najednou si tam někdo prostě vymyslel zákaz, kterej jsem nějak nepostřehl no a tak jsme měli ještě takové milé zakončení jinak krásného dne s místní hlídkou! :) Nasralo to no, ale doma když jsem si pak prohlížel fotky z našeho výletu, tak už mě to nějak všechno bylo ukradený. Jsou přece horší věcy na světě a vzpomínat stejně budu jenom na ty krásný! Tenhle výlet k nim jistě bude patřit!!!
Video pod článkem fotky a panoramata HERE!!!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.