Jak jsme natáčeli videoklip se skupinou Doga

28. března 2008 v 13:56 | RUDA |  Co sa stalo nové!?
Ti z vás co mě v posledních měsících spatřili, si jistě mohli všimnout, že můj xicht byl poněkud více obrostlý vousem . Nebyla to nějaká zásadní změna image, nýbrž recesistická akce s názvem "Stop holení!", kterou si vymyslela naše kamarádská kapela Doga. Do téhle akce chlapci chtěli zahrnout co nejvyšší počet známých a fanoušků a na konci toho všeho zrealizovat videoklip plný těchhle hnusných vousáčů. Abychom měli nějakou motivaci a neoholili se, pojistili jsme si to s Bubákem výživnou sázkou, kterou by jistě nikdo z nás nechtěl prohrát :) A tak jsme skoro na čtyři měsíce odložili žiletky a strojky a někteří známí už nás ani ke konci nepoznávali.
Akce však ůčel splnila a tak jsme byli 25.3. přizváni do Prahy na natáčení avizovaného klipu k zbrusu nové písni, která se objeví na novém albu "Best of".
Jelikož se mělo natáčet brzo z rána, museli jsme vyrazit den předem na velikonoční pondělí a přespat v Práglu. Zvolili jsme tedy cestu vlakem, kterej byl zrovna v tu dobu narvanej studentama jedoucíma na koleje, ale nakonec jsme si sedli pohodlně dofrčeli až do hlavního města. Tam už na nás čekala Bubákova kámoška s maminkou, které se nás na tu jednu noc ujaly a nechali nás u sebe přespat. Za to jim patří velký dík. Ráno už jsme jenom sedli na tramvaj a dojeli na místo činu, kde nás ovšem nikdo nečekal. Tak jsme se rozhodli čekat my. Brzo ráno ještě nebylo žádný teplo (to nakonec nebylo po celý den) a tak jsme si našli útočiště ve vestibulu místní polikliniky. Po půl hodině už nám to bylo podezřelé a tak jsme se rozhodli najít místo natáčení, (což byl nějaký lesní hrad) na vlastní pěst. Našli jsme ho celkem jednoduše, ovšem stále nikde nikdo. To už nám bylo podezřelé ještě víc ovšem ve správnou chvíli se nám na telefon ozvali kluci z kapely a vzápětí byli na místě též. No a pak už se neztrácel čas a všechno začalo.
Režisér Marek Dobeš nás seznámil se svoji představou, rozdal instrukce a mohlo se natáčet. Podle původních plánů bylo nakonec stejně všechno jinak a různě se improvizovalo, vymýšlely se stále nové a nové nápady na různé záběry a taky se bral ohled na počasí. Vymyšleno to bylo tak, že my zarostlí včetně kapely budeme představovat nenandrtálce, oblečené ve zvířecích kožešinách, kteří loví ženské z dnešní doby. Scénář vám tady vypisovat nebudu, to uvidíte až bude klip hotový. Ostatně nikdo, snad kromě režíséra netuší, jak bude klip ve výsledku vypadat a co v něm bude použito.
Prví záběry samozřejmě patřily klukům z Dogy. Ti se jako správní nenadrtálci nejprve proháněli před kamerama v chodbách hradu a pak přišla na řadu podle mě nejlepší pasáž, kdy hrajou s nástrojema na skále, v kůžích, pěkně zarostlí…podle mě tohle bude hodně působivý. Záleží ovšem jak to zachytily kamery. Byli tam ovšem samí profíci, takže věřím, že to bude kvalitní :o)
Izzi do toho dával všechno a mělo to fakt šťávu i na pohled. Pepa taky neměl chybu, když si jako jedinej zapoměl vzít svůj hudební nástroj a tak si našel pravěkou kostěnou lopatku, na kterou válel snad ještě líp než na basu :o))) No bylo to hezké :)
Novou pecku jsme tedy mohli slyšet zde už s předstihem a musím říct, že nemá chybu. Hitovka na první poslech a klip situovanej do tohohle prostředí k ní vyloženě sedí. Určitě se máme na co těšit ;o)
Po dalších mnoha záběrech Dogy z hradu jsme přišli na řadu i my ostatní. Prohodili jsme si kožešiny a hurá lovit ženské. Pár záběrů jsme udělali jako tlupa prohánějící se mezi stromkama, pár záběrů zase v chodbách hradu, kde jsme naháněli holky. Fantazie tvůrců neznala mezí a tak pro nás vymýšlely stále nové záběry a scény. Hodně odvážná byla scénka u jezírka, do něhož si i v té stašné kose dva naši odvážní pralidé skočili a nechybělo málo a mohl jim umrznout pytlik :) Hloubka jezírka totiž byla trošku špatně odhadnuta…. Ale co by člověk neuděla pro dobrý záběr, že ano?!
Sotva jsme dotočili naše scény, spustila se neskutečná chumelenice a v tom rejža Marek dostal "geniální" nápad natočit v tomhle počasí hrající kapelu. Ta ovšem byla v tu dobu někde v teplíčku v restauraci a tak se narychlo musela svolávat přes telefon. Kluci z tohohle evidentně nebyli nadšení a nástrojům tohle počasí taky rozhodně neprospívalo. Původní záměr točit nahatí neprošel, a tak se narychlo navlíkli kůže, ovšem to už vánice ustávala a chumelilo jen jemně. Záběr však vyšel poměrně dobře, tak snad z toho něco vzejde. Po tomhle už toho všichni měli plné kecky a taky nastal čas oběda, takže hurá někam do restaurace na něco teplého.
Po obědě se přesouváme na jiné místo, někam do lesa ke skalám, kde se budou točit záběry s lovci lidí. Tentokrát nebudou lovit neandrtálci, ale budou sami loveni moderními lidmi s puškami, sítěmi a injekčními stříkačkami. Těchto scén se zůčastňují další známé osobnosti jako moderátorka TV Prima Martina Gavriely anebo Vladimír Čech známý z pořadu "Chcete být milionářem?".
Pro kapelu jsou tyhle scény jistě nejnáročnější a podle vlastních slov nikdy ještě takový těžký klip netočili. Vše ztěžuje narůstající zima a neustálé opakování různých záběrů. Nejvíce si Doga musela asi vytrpět při zavěšení na stromě na lanech jakožto oběšenci. Jsou bosí a kšíri na lana se jim bolestivě zařezávají do těla. Humor ovšem neztrácí a tak není nouze o vtipné hlášky a okamžiky. Pro nás přihlížející to taky není žádný med. Zima se zarývá pod kůži a vše se neskutečně vleče. Na hradě byla alespoň možnost se zahřát polévkou nebo čajem díky kamarádovi Aloškovi, tady už jsme to museli přežít bez tohohle "luxusu".
Jediná možnost zahřátí a rozproudění krve je při vytahování kluků na lanech na strom. Po závěrečných scénách s Vladimírem Čechem to vypadá, že končíme. Ovšem není tomu tak a přicházíme na řadu opět my. Takže se převlékáme opět do kožešin a ty paradoxně hřejí víc, než naše bundy.Nedivím se tedy pračlověkům, že v té době ledové tenkrát v pohodě přežívali :)
Navíc se konečně dostáváme do nějakého pohybu, což taky prospělo. Běháme po lese, vykukujem z keřů a škrábeme se do strmé stráně. Rejža je spokojenej a tak to se západem slunce balíme taky.
Záběrů se nasekalo opravdu hodně. Točilo se bezmála 10 hodin a z tohohle všeho má vzejít materiál na tříminutový videoklip. Nezávidím režisérovi ani střihačovi, protože budou určitě muset vyházet spoustu kvalitního materiálu, kterej se tam prostě bohužel nevleze. Jestli se tedy někdo z nás "amatérů" vůbec v klipu objeví, ví jen Bůh a režisér Dobeš :)
Pro nás to určitě byla velice dobrá zkušenost. Ne každý má totiž možnost vidět, jak takovéto natáčení probíhá, co všechno se musí vytrpět a jak věci okolo filmování vlastně fungují. Nebyli jsme nikde v Hollywoodu a taky ten klip určitě nemá žádný vysoký rozpočet, takže jsem neměli připravené vyhřáté karavany s kostymérkama a nic podobného :) Ovšem bylo zajímavý vidět práci filmařů a člověk zjistil, že to taky není žádná sranda. Holt každý povolání má svoje a tohle by mě snad i taky bavilo :) Své role jsme snad splnili dobře a teď už jenom můžeme čekat na výsledek.
Na úplnej závěr nás kluci pozvali do hospody na čaj, na panáčky a nějaký to jídlo, pokecali jsme, všechno probrali a zhodnotili no a kolem desáté večerní jsme opuštěli Prahu s našimi karvinskými přáteli, kteří nás odvezli autem domů, za což jim taky patří velký dík.
Časem se tu jistě objeví nějakej filmeček z natáčení, ale na tom se bude muset ještě zapracovat.
Zatím se můžete mrknout na FOTKY, pro představu, jak asi vše probíhalo. No a až poběží tenhle klípek v médiích, tak na to samozřejmě rádi upozorníme! ;o)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.