Dovolená 2008 (Adršpašsko-teplické skály a okolí)

16. července 2008 v 14:32 | RUDA |  Co sa stalo nové!?
Letos jsme zas po dlouhé době měli v plánu, že si kompletně celá rodinka vyjedem na letní dovču do Adršpašsko - teplických skal a zdejšího okolí. Bohužel se nám to zase nepovedlo, neboť taťka musel na poslední chvíli zůstat ze zdravotních důvodů doma, a tak jsme nakonec museli vyrazit je ve třech (s bráchou a mamkou).
Ještě den před dovčou jsme se s Bubákem rozhodli jít na zábavu na Karolín, kde měla hrát Argema, no a musím říct, že to byla jedna z nejlepších zábav za poslední dobu. Lidí bylo hrozně moc, což by i v nedaleké Lubné mohli závidět a atmoška tam byla docela příjemná. Potkali jsme tam spoustu zajímavých lidiček a byla celkem sranda. No a Argemě všechna čest. I když to není šálek mé kávy, tak musím uznat, že ten večer to měli dost povedený (i když jsem to většinou poslouchal jen jedním uchem). Jak moc se nám na zábavě líbilo, o to horší bylo ráno na Vrbce na chatě. Plánovanej budíček o půl osmé nějak nezazvonil nebo co, a tak jsme se vzbudili těsně před osmou, kdy už jsem měl být dávno doma a dávat věci na dovču do kufru auta :) Rychlejší vstávání na Vrbce jsem snad ještě nezažil. Během pěti minut jsme byli v autě a frčeli k domovu :)
Tam naštěstí bylo ještě všechno v klidu, takže jsme nemuseli ani tolik stresovat a všecko se zvládlo bz problémů. Hodně mi ale chyběl spánek a na té dlouhé cestě to bylo znát. Všecko se ale přežilo a ihned po ubytování v Teplicích nad Metují jsem to zapíchl do postele a všecko jsem pěkně dospal - a to byla má hlavní náplň prvního dne! :)
Na druhej den jsme si už vyrazili na pěknej výlet do skalního města v Teplicích, kde bylo fakt nádherně. "Svítíčko slunilo" a zdejší skály byly přímo fascinující. Ráj pro horolezce, kteří se tu taky šplhaly a vypadalo to hodně zajímavě. Zažili jsme tu hodně krkolomných cestiček, kde se muselo mnohdy šplhat po žebřících a lozit různými zákoutími. A to mě se velmi páčilo :) Byla zde možnost vyšplhat až na samotný vrcholy skal a odtud se člověku naskýtaly nádherný výhledy.
Další den nesliboval zrovna hezký počasí a tak místo skal jsme zvolily jednodušší terén a naplánovali jsme si prohlídku starého vojenského opevnění v Dobrošově a tzv. Babiččina údolí v Ratibořicích. Dopoledne jsme šli na bunkry, které tu v pohraničí nechal vystavět prezident Masaryk na obranu státu a to byl celkem zážitek! Nic pro klaustrofbiky, bo tahle prohlídka se odehrávala celá v podzemí a tak hluboko pod povrchem zemským jsem snad nikdy nebyl. Docela jsem čuměl, jakej obrovskej to je komplex a když máte pod sebou šachtu a scházíte 300 schodů víc jak 40m pod zem, je to celkem mazec. Promakaný to ovšem bylo dokonale. Člověk vlezl dovnitř na jedné straně a chodbama se zase dostal na druhou stranu louky, kde tu samou výšku musel vylízt do schodů zase nahoru a objevit se v další palebné stanici. Doporučuju navštívit, bo je to zas uplně něco jinýho, než si prohlížet hrady a zámky :) A přitom je to taky historie!
Po tomhle temným prostředí tedy následovalo zase něco mnohem romantičtějšího, když jsme navštívili Ratibořice, kde pobývala slavná babička od Boženy Němcové. Prošli jsme zdejší zámecký park, viděli babiččinu chaloupku, mlýn, splav, u kterýho ječela Viktorka (dokonce jsme ji i spatřili), byla zde i raritní beznohá kočka (živá!) no a nakonec jsme si udělali prohlídku ratibořickýho zámku, kde bývala paní kněžna! :)
Třetí výletní den jsme strávili v Adršpachu, kde je opět skalní město, ovšem zase trochu jiné. Je mnohem turisticky vyhledávané a tak trochu komerčnější než teplické, ovšem přírodních krás tu bylo opravdu hodně. Podařilo se nám i počasí, takže oko lačného turisty bylo potěšeno velmi :) Vyrazili jsme naštěstí brzo ráno a tak tam byl celkem klídek a myslím, že jsme to i vychytali, bo jak jsme se vraceli zpátky, tak už dovnitř putovaly davy uřvaných Němců :oP Tady bylo moc fajn. Opět krásný výhledy, zajímavý skalní útvary, který se mnohdy podobaly věcem, zvířatům nebo osobám, taky jsme si udělali výlet po skalním jezírku na lodičkách, kde byl velice vtipnej převozník s řečí podobající se herci Jiřímu Kodetovi a nakonec jsme si obešli krásnej zatopenej lom, kde byla voda krásně modrá jako někde v moři.
Ten den jsme si ještě udělali druhej výlet na horu Ostaš, kde bylo taky mnoho skal a taky zajímavý skalní bludiště, kde bylo hodně krkolomných cestiček, že člověk musel pomalu lozit po čtyřech. Opět krásný panormata nahoře, no prostě paráda!
Ve středu jsme razili zase nahóru, konkrétně na Hvězdu, kde byl kostelík a připomínalo to něco jako náš Hostýn :) S tím, že cesta nahoru byla mnohem zajímavější, když se šlo skalní roklí, která vypadala jako nějakej kaňon a bylo to taky dost zajímavý. V popisování dalších výletů bych se asi už opakoval, neboť to bylo skoro pořád to samé, přičemž jsme prozkoumávali Broumovské skály a zdejší přírodní "atrakce" a panoramata.
Za zmínku snad stojí ještě páteční výlet do Krkonoš a výšlap na Sněžku, kterej jsem si užil snad nejvíc, bo hory - to je prostě moje! :) Vyjeli jsme lanovkou na Růžovou horu, což se neobešlo bez komplikací, neboť se s námi lanovka v tom největším strku na nějakou chvíli zastavila, ale naštěstí se po čase zas rozjela a tak aspoň byla sranda. Z lyží už jsem na to zvyklej, když se se mnou lanovky zastavujou celkem pravidelně, takže už mě to ani nějak nerozhodilo :) No, z Růžovky jsme teda šmatlali pěkně na Sněžku, což byl ještě pěknej kopeček, ale aspoň si pak ty panoramata a krásný výhledy člověk za tu snahu zasloužil. Počasí nám vyšlo nádherný, akorát na samotným vrcholku hory pěkně foukalo, ovšem to se dalo přežít. Moji dva rodinní příslušníci už tu loni byli s taťkou, ale to z toho neměli vůbec nic, protože Sněžka byla zahalená celá v mraku a tak výhled byl celkem nulovej. Letos to tedy se mnou zopakovali a jsem rád, že mi to vyšlo hned na poprvé a mohl jsem se z nejvyššího bodu naší republiky pěkně pokochat a ještě nahlédnout i do Polska :) Jo jo, tady se mi fakt líbilo. Dolů jsme slézali po krkolomné cestičce až do Pece pod Sněžkou, tam jsme si dali oběd a pak se šli s bráchou vyblbnout na zdejší bobovou dráhu, což byla taky dobrá paráda :) Tenhle den byl asi jeden z nejvydařenějších.
Sobotním ránem jsme se loučili s naším penzionkem v Teplicích a bodrým panem domácím, ještě jsme po cestě domů stihli navštívit krásný zámek v Novém městě nad Metují a po obědě upalovali směrem k domovu, ne kterej jsme se po tom týdnu odloučení snad už všichni zase těšili. Zážitky máme pěkné a myslím, že to stálo za to. Myslím, že to bylo daleko lepší a obohacující, než se někde celej týden opíkat na písku u moře.
Na a na zlomek z bezmála tisíce pořízených fotek z dovči se můžete mrknout třeba TADY!!!
A jak už jsem sliboval v předešlým článku, spoustu z těch nezveřejněných si sem ještě vystavím, protože několik je jich opravdu hodně povedených. Ale ty zas až někdy příště ;o)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.