Dovolená s Dogou 2008

28. července 2008 v 0:35 | RUDA |  Akcičky
Již podruhé jsem se s přáteli zúčastnil tradiční dovolené s Dogou a musím přiznat, že již na začátku tvoření tohoto článku stojím před těžkým úkolem. Mnoho lidí za mnou totiž v průběhu téhle dovči chodilo s ironickým úsměvem ve tváři a se slovy: "To jsem zvědavej, co o tomhle pobytu napíšeš", "Už se těším, až si o tomhle počtu u tebe na stránkách" a podobně! A oni dobře věděli, na co naráží, bo stvořit článek, tak aby byl pravdivý a vystihující, k tomu být v mnoha případech vázán slibem mlčenlivosti a zachovat v něm takovou tu autentickou atmosféru bude sakra těžké. Lhát vám ovšem nebudu, ale taky nenapíšu úplně vše! Protože kdybych chtěl, tak zbrusu nová kniha o kapele Doga, shrnující jejich 20 let existence, by se stala asi jen slabým odvarem toho, co se zažilo na téhle dovči! Ale dost bylo provokací, přistupme k faktům ! :o)
Sobota 19.7.
Dopoledne trávím s bráchou na rallysprintu Kopná, po obědě přijíždím domů, najím se a vzápětí usedám k Vranysovi a Bubákovi do auta. Kam že to vlastně jedem? Jo to jsem ještě nenapsal! Směr Písek (u Jablunkova), hotel Polanka - na rozmezí česko-slovensko-polských hranic. Prostě Beskydy, okolí Třince atd. :o) Nutno podotknout, že dovolená oficiálně začínala až na druhý den v neděli, ovšem jelikož měli chlapci z Dogy již v sobotu nedaleko Třince (konkrétně v Nýdku) koncert, tak jsme po vzájemné dohodě usoudili, že tohle bude asi nejlepší na start dovči. Zároveň jsme se mohli na Polance s předstihem v klidu ubytovat a tak to všechno přišlo náramně vhod.
Takže jsme se nejprve ubytovali v hotelu, který byl situován přímo na kopci v krásném, klidném lesním prostředí, tam na nás čekala už i naše kamarádka Deniska z Havířova, no a vzápětí už jsme si to šinuli zase z kopečka dólů do Nýdku na zdejší Beerfest za kapelou a ostatními přáteli. Místní pivní slavnost už byla v plném proudu, na podiu zrovna trojčil revival Jirky Schelingera, přivítali jsme se se všemi přítomnými známými a ještě šli něco zblajznout do restaurace. No a pak už se večer rozjížděl jak se patří! :) Bylo vidět, že někteří členové Dogy už jsou patřičně v dobré náladě a to značilo dobrou zábavu po zbytek večera. Navíc se tu ještě nějak pro nás nečekaně objevila banda z Paskova a tak byla prostě rázem sranda jak cyp! No a pak už začala hrát Doga.
A bylo to poprvé, co jsme viděli hrát tuhle kapelu jen ve třech. Kytarista Lumír bohužel onemocněl a tak se nemohl zůčastnit tohohle vystoupení no a nakonec jsme ho bohužel neviděli ani na dovči:( Kluci se ovšem téhle situace zhostili výborně a zahráli perfektní vystoupení. Absence Lumosovi kytary byla sice v některých písničkách hodně cítit, ovšem co se týče nasazení,bylo to bezchybný. Nejvíc se snažil basák Pepa, kterej předváděl tolik komických kousků, jako za celej rok nezvládl. No někdo to tam musel dohnat a Pepík za to od nás za tenhle večer dostal 100 bodů! :) Na Mrňusovi taky bylo poznat, že před koncertem padlo víc zelené, než je zdrávo a tak kdo měl všímavé oko, tak se náramně bavil. Izzimu taky pár textů někam ulítlo, ale čert to vem. Přece jen to byl nestandartní koncert se vším všudy :) No a pařba byla veliká. Už při druhé písničce "Holka samosexuál" jsme strhli s Paskovanama vepředu takový pogo, jaký jsem na Doze snad ještě nikdy nezažil. No bylo to brutální a perfektní zároveň. Pak už se to ovšem uklidnilo a pařilo se standartně (i když možná trochu míň divočejš než na NPH v Třinci). Jinak Doga perfektní. Izzi je tu doma a tak hrál vlastně skoro za barákem, hezké od něj bylo, že nechal svojí Romance spolu s davem zazpívat k narozeninám "Happy birthday" a atmosféra byla výborná.
No a po vystoupení D
ogy už se pendlovalo po Nýdku, neboť koncert byl na zdejším náměstíčku a tak se chodilo různě na panáčky, kecalo se se známýma a bylo tam moc fajn. Odjíždělo se hodně pozdě. Bubák nezvykle střízlivý měl tu čest řídit a tak musel pak mít radost, když se k nám do auta směrem na hotel přidal najebaný Mrňus a na půli cesty ještě o trošku víc najebanější Sáza! :) No cesta to byla opravdu veselá. Dalo by se to nazvat takovou "chrochtací" cestou a za zpěvu písně od Jarka Nohavici "Tři čuníci" nebo-li "Ui ui ui ui uíííííííííí" jsme si to krásně šinuli noční krajinou. Do toho mi začal ještě Sáza strkat prsty do nosu s tím, že tam mám zásuvku... no prostě prdel :)
Na hotel Polanka jsme dojeli nějak ve dvě hodiny. Zde mimochodem končila svatba, takže restaurace měla ještě otevřeno, takže jsem toho všichni využili a hlavně Bubák šel dohánět to, co si celý večer kvůli řízení auta dopřát nemohl. Pozůstalí svatebčané z nás asi trochu nestíhali, ale jestliže jejch svatba končila tak brzo, tak my teda rozhodně né a co vím, tak já s Vranysem a Mrňusem jsme šli zahájit spánek nějak okolo třetí, Bubák s Deniskou a Sázou snad ještě o hodinu pozdějš. Kdo si kde ustlal už vám radši neřeknu! :o)))
Neděle 20.7.
V neděli jsme se probouzeli do krásného rána. Sluníčko svítilo a nikdo na tom nebyl nějak extra hrozně. Po snídani byl naplánovanej malej výlet v okolí hotelu, ovšem nějak z toho sešlo a radši jsme se usadili venku u pivečka,kde jsme strávili celé krátké dopoledne. Po obědě už se to začalo zase trochu rozjíždět, když zatím jen malé publikum začal bavit Bubák svými hláškami a později i velice vtipnými převleky. Tou dobou dovolená pořád ještě oficálně nezačala, ale zdejší servírky už si pomalu asi začaly dělat obrázek :)

Hlavním bodem neděle a zároveň startem celé dovči se měl stát fotbálek, kterej jsme měli hrát podobně jako loni jakožto Doga + fans vs. Internacionálové z Nýdku. Loni v Bořeticích jsme hráli proti babám a tak to bylo v klídku. Teď už to byla přece jen větší výzva a když jsme na místě viděli, že někteří "internacionálové" nemají snad ani 30 roků, měli jsme trošku respekt. Ten však opadl s úvodním hvizdem a před zraky početného publika jsme se rozhodně neměli za co stydět a sváděli jsme rovnocenný souboj. Oproti loňsku jsem nastoupil v poli, když tentokrát v bráně chytal hokejista Ríša Král no a všechna čest, byl asi naší hlavní oporou! Za Dogu nastoupil jenom Izzi, kterej taky vstřelil jediný dva naše góly (jednoho z penalty), o absenci Lumose už byla řeč, Pepa měl dojet až na druhý den a Mrňus se kvůli zdravotní indispozici ujal role kouče. "Kam se hrabe Brückner, to se nedá srovnat!" :o))) Fotbal to byl dobrej, nakonec jsme v základním čase remizovali 2:2, když soupeři srovnali náš dvoubrankovej náskok, k čemuž jim taky dopomohla jedna penalta. No a jak už to při srandamačích bývá, na závěr se kopaly penalty po pěti hráčích, z nichž jednu jedinou dal jeden z našich soupeřů a tak tímto celý zápas zvítězilo mužstvo starých pánů z Nýdku.
Největší hlody ovšem pronášel místní hlasatel. Ten to celý pojal jako estrádu a po celej zápas byl absolutně mimo. Donekonečna furt vymýšlel nějaké básničky, které vyřvával do rozhlasu i v průběhu hry, ke konci už se mu to ani nerýmovalo, ale on byl spokojený :) Některým našim hráčům i zkomolil jména, když např. Sázu překřtil na Gázu, Bubáka na Bubana a Mrňuse na Mrňouse. Zbytek jmen jsme naštěstí radši přeslechli :) Prostě místní štajger jak cyp! :oP
Po fotbálku byla pro nás čutálisty bečka zdarma, ovšem my jsme si dali jen dvě pivka a radši jeli zpátky na hotel,neboť teprve nyní se tu čekal nápor všech těch rekreantů. Všechno ale proběhlo v pohodě no a po večeři už se to začalo správně rozjíždět. Kamoš zvaný Kimmer dovezl kytaru, takže jsme měli v plánu, že trošku rozezpíváme hospodu, aby se jen tak nezřízeně nechlastalo, ale aby byla i nějaká ta zábava. V úzkém kruhu jsme to šli teprve jen tak zkusit do chatky a když jsme zjistili, že nám to ladí, sebrali jsme se a šli mezi lid do restaurace, kde už byla rozjetá atmoška a tak se k nám po pár tónech nabalovali se zpěvem další a další lidi. První oficiální večer dovči se tedy rozjížděl velmi dobře a bylo znát, že jsme tam všichni na jedné vlně.

Zpívalo se hodně dlouho, Kimmer sázel hity z rukávu, já jsem si taky troufnul občas něco zahrát a bylo nám moc fajn. Na závěr se přidal i Mrňus, když předvedl, že to umí nejen na bicí, ale i na struny, zahrál nám pecku od Dogy "Já se na to...", do toho roztleskal hospodu ještě Izzi a tak myslím, že lepší atmošku už jsme společně pro první večer nemohli nastolit. Kdo si kde ustlal, opět nebudu komentovat. (Ovšem ta SMS co nám přišla o půl čtvrté ráno, by stála za zveřejnění :o))
Pondělí 21.7.
Další den byl opět ve znamení sportu.... i když trochu toho lehce adrenalinovějšího. V plánu byl výlet do nedalekého zábavného centra do Mostů u Jablunkova. Cestu tam jsme si zpestřili pěší tůrou přes lesy, hory a kopce, a i když byla příroda toho rána po nočním dešti trochu rozmáčená a zahalená v mlze, přišla dopolední procházka snad všem vhod. Po asi sedmi kilometrech jsme dorazili na místo, kde nás čekaly různé kravinky, u kterých jsme si mohli hezky zablbnout. Nejvíc jsem se těšil asi na místní bobovou dráhu a jelikož jsem nedávno už jednu navštívil v Krkonoších, těšil jsem se na možnost srovnání. A musím říct, že tahle "mostecká" u mě zvítězila. Byla delší, zase jinak provedená a umístěná v perfektním prostředí. První jízda byla fakt potěšením pro báchor, při druhé rundě už to člověku tak nepřišlo, bo věděl, co ho za zatáčkou čeká. No ale užili jsme si to maximálně.
Jinak zde bylo spoustu dalších zajímavých atrakcí. Po obědě jsme například dali závody v rodeu na elektrickém býku, což byla taky sranda. Zpočátku se mi na to vůbec nechtělo jít. Když jsem viděl, že všichni z toho po deseti sekundách padají jako švestky, tak jsem si říkal, že to nestojí za to. Ale pak mi to nedalo a v úplném závěru jsem se sebral a všem okolo jsem z recese říkal, že to jdu vyhrát! :) Izzi už balil papír s výsledkama, ovšem ještě ho musel vrátit a to ne jen tak pro nic za nic, neboť já jsem to, přátelé, skutečně vyhrál! A to s neuvěřitelným výsledkem 47 sekund hned při prvním pokusu. Machruju, že? Ale tož co by né?! :o))) Nevím jestli mi to ovšem stálo za to, neboť jsem pak půl dne nemohl chodit a třepaly se mi nohy jak ratlíkovi. Třísla mě z toho bolí ještě dnes a to vše jen kvůli hlavní ceně, což byl panák od Izziho. Ale aspoň ve mě zůstal ten hezký pocit vítězství, když už nic :)
Po bejkovi jsme se přesunuli na další atrakci, což byl sjezd na laně v závěsu přes celou louku. Taky dobrá paráda. Nebylo to ani nějak vysoko, ale ten pocit byl perfektní. Někteří tam na tom málem nechali zdraví, ale stálo to za to. Po tomhle jsme se opět přesunuli přes hory a lesy zpátky na hotel, když už na nás pěkně svítilo sluníčko, a tak jsme si po cestě mohli vychutnat zdejší krásná panoramata. Před večeří jsme si ještě zahráli ping-pong a večer pak už zase pokračoval v alkoholovém duchu.
Za zmínku by snad stálo jen vykoupení všech flašek zelené jedním židem, který z nich pak naléval panáky ostatním za předražené ceny, ale nakonec si mě udobřil, takže jsem slíbil, že nebudu jmenovat! :oP
Jinak té noci snad spali všichni na svých místech :)
Úterý 22.7.
Úterý bylo vesměs ve znamení vlastní zábavy, venku bylo pod mrakem a tak jsme využívali dalších sportovních možností na hotelu. Hodně času jsme strávili především na bowlingu, ve kterém jsme si zahráli turnaj no a pak už jsme hráli s Vranysem a Mrňusem jen tak pro radost. Tímto nám ten podmračený den tak nějak hezky utekl a najednou už zas byla večeře a po ní následoval hlavní bod dne, což byl unplugged koncert kapely Doga pro všechny rekreanty. Na něj se dostavilo i pár lidí, kteří tu s náma nebyly po celou dobu pobytu a o to byla atmosféra ještě lepší. Kapela hrála samozřejmě zase jen ve třech přímo ve velké jídelně, kde sice nebyla akustika uplně ideální, ale nikomu to určitě nevadilo a skvěle jsme si při jejich muzice zadováděli. Kluci nám odehráli něco přes dvacet písniček, k tomu na závěr už takovou tradiční hymnu dovolenkářů "What´s up" od Lindy Perry a všichni byli spokojení.
Dobrá nálada nám vydržela po celej večer, když ještě vystoupila tzv. "zakapela" Dogy nazvaná "Kimmer a jeho selfband". Opět jsme to tam hezky rozezpívali a to nám vydrželo až do brzkých ranních hodin. Program byl ještě zpestřen o mnoho zajímavých věcí, ale kdo tam byl, tak na to jistě jen tak nezapomene, takže ani nemusím psát, o co šlo! :) Každopádně tohle byl jeden z nejlepších večerů tady a ne všichni opět spali na svých místech :)

Středa 23.7.
Středeční ráno bylo uplakané a mlhavé. Počasí nám nepřálo a tak polovina účastníků se rozhodla odjet předčasně domů. My jsme o tom taky zauvažovali, ovšem potom Izzi přišel s nápadem, že si zajedem do Polska do aquaparku, kde nám může být počasí ukradené. A to byl nápad za milión. Kdo toho využil, jistě nelitoval. Kolem poledne jsme tedy odjeli nějakých 30 km do polské Wisly, kde nás čekal obrovitánský čtyřhvězdičkový hotel, v jehož útrobách se nacházel zmiňovaný aquapark. No a vevnitř to byla paráda. Hotel přenádherný a ve vodním světě jsme si to užili jak nejvíc to šlo. Tobogány, výřivky, sauna... tohle jsme po těch náročných dnech na závěr dovči potřebovali. Perfektní relax. Nejvíc jsme si užívali asi tobogánů, obzvlášť jednoho, který byl zakončený obrovským trychtýřem, kde v závěru nastávaly různé krkolomné pády. Byla to paráda, ovšem když jsem si tam pak málem vykloubil rameno a přelomil se v pase, už jsem toho radši nechal :) Tohle byl určitě pro všechny taky velkej zážitek a můžem být rádi, že jsme taky neodjeli předčasně domů. Chvilku jsme ještě pochodili po Wisle no a pak už se zase jelo zpátky k nám na večeři, po které následoval opět turnaj v bowlingu a už jen takové decentní posezení ve vinárně, většinou u džusíků :)
Ve čtvrtek ráno jsme se tedy po snídani sbalili, rozloučili a upalovali domů se spoustou zážitků. Tahle společná dovča se opět povedla. Byla zase úplně jiná než ta loňská, zase tu byly trošku jiní lidé, ovšem to zdravé jádro zůstalo a tak nebyla nouze o zábavu. Myslím, že jsem si to užili perfektně a určitě nebyla chvíle, kdy by se člověk nudil. Je to prostě paráda, když se sejde několik dobrých lidí, kteří jsou nalazení na stejnou notu a společně se baví bez rozdílu věku. Nezbývá než poděkovat Doze, že tohle dělá pro svoje fanoušky, ze kterých si tímto vlastně dělá i dobré kamarády a stmeluje lidičky po celé republice. Děkujeme a za rok zase čau! :o)
Do vybrané fotogalerie z téhle super akce můžete nahlédnout ZDE!!!
No a takové videostřípky z dovči s Dogou najdete níže v dalším článku anebo rovnou TADY!!!
ÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉOOO!!!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.