Dovča s Dogou 2009 - jižní Čechy

12. srpna 2009 v 14:38 | RUDA |  Akcičky
Uplynulý týden byl skutečně náročný, ale rozhodně byl super v tom, že jsem se ani jeden den nenudil. Všechno začalo v pátek 31. července skoro týdenním výletem do jižních Čech, kde se konala naše tradiční oblíbená dovolená s Dogou a jejími přáteli, no a vše skončilo 9. srpna už tady u nás v kraji na Pivních slavnostech na Kamínce. O tom všem se pokusím přinést nějaké ty paměti. Aby to bylo trošku přehledné, rozdělím to raději do více článků.

Start - Pátek 31.7.
Vyjíždíme z rodného domova kolem 17 hodiny odpolední pouze já s Bubákem, přičemž třetí soukmenovec Vranys nás bude čekat až někde v Humpolci, bo se vrací ze šichty v Praze. Cesta probíhá v klidu, Bubák kroutí po dálnici kočkolapa přes pět tisíc otáček a za pár hodinek už jsme na místě setkání s Vranysem. Po menších komplikacích s telefony šťastně potkáváme pěšího turistu s baťůžkem podél cesty, který odpovídá jeho popisu, nakládáme ho do auta a valíme směr jih. Máme tady toho v plánu hodně. První zastávka už se západem slunce je naplánovaná na Orlíku, kde shodou okolností tráví rekreaci náš kamarád a soused z ulice Obrázek. Spolu s ním nás vítá celá rodina a velice příjemné prostředí okolo zdejší přehrady, které v tom večerním šeru vypadá fakt romanticky. V povzdálí se na nás usmívá most, odkud padaly nechvalně známé mrtvoly v sudech během tzv. orlických vražd no a rázem nás Obrázek zve na prohlídku chaty, která se nám všem taktéž moc zamlouvá. Pokecáme, dáme kafe, pivko, panáčka a musíme jet dál, bo už se stmívá a nás čeká teta mých dvou kamarádů, u které budem po dvě noci ubytovaní. Tenhle styčný bod se nachází u Písku v obci Velké Nepodřice, před příjezdem vládne dobrá nálada, probíhají i nějaké ty zpěvy v autě a kolem půl desáté už vjíždíme do dvora našich hostitelů. Následuje večeře, návštěva místní hospody a spánek.
Sobota - 1.8.
Polovina prázdnin je za náma, ale nás to nijak nerajcuje, bo máme krásné dny před sebou. Teprve teď za světla poznávám, kde jsme ubytovaní. Docela příjemná romantická jihočeská vesnička a na dvoře kde bydlíme, si tak trošku připadám jako ve filmu Slunce, seno... :) Žně jsou zde v plným proudu a ta atmosféra se tomu fakt podobá. Koneckonců slavné Hoštice jsou odtud nedaleko. Dopoledne máme v plánu návštěvu Písku. Netušil jsem, jak moc pěkné to město je. Historycký hradby, krásný kamenný most, počasí skvělý... jo, tady se mi líbilo.
Po obědě razíme k dalším příbuzným, kde podnikáme procházku kolem řeky k jezu apod., poté zajíždíme na přehradu, či rybník... prostě rekreační středisko kolem vody s názvem Milava, kde to taky vypadá moc hezky. Všude plno veselých rekreantů, pivo, sluníčko, skvělá letní atmosféra. Jen škoda, že jsme si tam nevzali věci na koupání. Sobotu zakončujeme výstupem na obrovskou kovovou rozhlednu, která se tyčí na kopci Velký Kamík nad obcí, kde bydlíme. Je to asi prostý vysílač, zařízený tak, aby na něj mohli vylézt i turisti a kochat se nádherným výhledem do zdejšího kraje, na Šumavu, na rybníky atd. Jistota v nohách není zrovna ideální, bo schůdky a celá plošina nahoře jsou jen z kovových průhledných roštů, takže celou dobu vidíte pod sebe. No a z výšky 31 m nad zemí je to docela zábavný :) Tímto krásným výšlapem jsme uzavřeli sobotní den a šli jsme se šetřit na ten další, kdy už nás čekalo setkání s dogařema.
Start Dovolené s Dogou - Neděle 2.8.
V neděli ráno odjíždíme od tety z V.Nepodřic, která se o nás starala fakt perfektně, za což patří velký dík, no a razíme směr České Budějovice, kde navštěvujeme další z příbuzných Bubákova a Vranysova rodu, tentokrát tetu Bohunku s dcerou Ivetkou, kde prachsprostě vyžerem oběd, strávíme tu pár hodin a nakonec je zlákáme, aby jeli s náma do kempu Zlatá Koruna, kde má dovča dogařů probíhat. Přijíždíme sem jako první, všude plno vodáků, lidí jako sraček, z našich známých nikdo a tak vyhledáváme nejbližší hospodu, kde čekáme na ostatní. Za pár hodin už se sem přitrousí Láďa, následován Mrňusem s Vaškem, dopíjíme pivo, loučíme se s holkama z Budějic a jdem se ubytovat. V kempu už je rázem plno našich známých, tož probíhá vítání, lóbačka apod. a zabírání chatek.
První večer byl takový poklidný. V průběhu přijížděli ještě další a další rekreanti, probíhalo zabydlování, my jsme se s dalšími odebrali do hospůdky odkud jsme přišli a tam jsme trávili půlku večera. Zbytek už se doklepal v kempu ve zdejším podniku, což byla venkovní restaurace pod přístřeškem no a jelikož přišla bouřka a vydatný déšť, tak odtud už nikdo neodcházel (až na výjimky, že ano)! Náladu jsem si zpestřili ještě výrobou plakátů na úterní koncert Dogy, kterou jsme překřtili na "TOKA ryvájvel" no a kolem toho proběhla řada docela humorných prupovídek a blbostí. No prostě jsme se bavili jako malé děti :) Ale o to jde!

Pondělí - 3.8. - "PÁDLUJTE BUZERANTI" :)
V podělí nás naštěstí vítá hned z rána slunečný počasí a to je dobrý znamení. V plánu je totiž sjíždění Vltavy na raftech a na to se všichni zúčastnění těší nejvíc. Po desáté hodině odjíždíme za Český Krumlov, kde už je pro nás přichystáno několik těchhle gumových nafukovacích lodí a když vidíme první jez, kolem kterého cestou na stanoviště procházíme, nastávají v některých celkem obavy. My odvážnější se ovšem těšíme na pořádnou srandu :)
Rázem tvoříme několik posádek, přičemž na naší palubě čekáme s Vranysem a Vencou na přebývající pádlovače. Vášu nakonec vystrnadili z lodi Izzi, Pepsi, Staňa a ještě jeden námořník, jehož jméno si nějak nemůžu vybavit, no a tohle složení značilo, že to na naší lodi bude opravdu zajímavé :) Role kapitána a kormidelníka v jednom se ujal mořský vlk Zacharyáš Izaiáš a to byla opravdu správná volba. Jeho hecování posádky bylo vskutku originální :) Naše výprava byla docela početná. Někteří nám ujeli hned zezačátku a až do konce dne jsme je neviděli, my ostatní jsme se snažili držet tak nějak při sobě a vzájemně jsme se na každém jezu povzbuzovali. Průjezd Českým Krumlovem byl největší oříšek. Tady byly největší jezy, kde to byla fakt sranda. Po prvním projetí už obavy ze všech myslím opadly a zbytek peřejí jsme si už náležitě užívali. Na každém jezu stojí spoustu diváků, kteří si možná v duchu přejí, aby vás to převrátilo, aby viděli nějakou akci, ale zároveň všem hlasitě fandí, což je úžasný. A přicházely čím dál větší oříšky. Ten největší jez nás čekal přímo pod dominantou hradu, na kterej byl pohled z řeky opravdu nádhernej no a tady na všechny vodáky čekala fakt aréna plná diváků. Na mostech, na hradbách, na březích, fakt super. Tenhle úsek byl opravdu trošku adrenalinovej a po jeho projetí jsme byli obzvlášť my na přídi celý zlití od rozbouřené vody. No paráda. Na břehu jsme dali protekční zelenou ze zahradní hospůdky a sjeli jsme si ho znovu :-D Projet Krumlovem dalo docela zabrat, ale zároveň to byla nejzábavnější část celé plavby. Řeka se tu klikatí dokola, je tu nejvíc jezů a taky restaurací u břehu :)
Při návštěvě jedné z nich jsme dokonce měli možnost shlédnout úchvatné představení jednoho bagru, který se sám naložil na korbu tatrovky, aniž by tam měl nějaký nájezd. Za pomocí radlice, hydraulických stupaček a nacvičených pohybů prostě jen tak vylezl na náklaďák, všichni na to z restaurace čučeli s otevřenou hubou a když bagrista vylezl, dostalo se mu ohromujícího potlesku. Borec sundal čepici, jako správný umělec se uklonil, nastoupil do tatry a odjel. Prý na další vystoupení :-D
Na téhle zastávce už byli někteří řádně vykoupaní. Jedna loď s třineckou posádkou se snad vlastní blbostí převrhla celá na relativně klidném úseku, no a náš kapitán nedobrovolně opustil loď při přestupování na raft sousední. Za Krumlovem už byla řeka klidná, jelo se uprostřed lesů v krásné tiché krajině, kde místy opět perlil captain Izzi, když doprostřed toho ticha občas začal pronášet své filozofické myšlenky. V tu ránu nemohlo přijít nic jiného, než hlasitý smích celé posádky, bo z jeho úst nikdo nic takového v tu chvíli asi nečekal. Líp mu sedělo to hecování, což teda zvládal na jedničku a po každé zastávce, kde padlo nejméně jedno pivečko a zelená už měl kuráž jako správný pirát. Tradiční zdravení vodáků pokřikem "AHOOOJ" se místy měnilo na "KURVA, JSTE TADY?" a některé děti na lodích nás opravdu asi dle vizáže a pokérovaných těl považovaly za piráty :-D No sranda byla veliká. Těsně před cílem už jsme se ale našeho napitého kormidelníka zbavili definitivně, když se pokoušel dostat na nafukovací kruh zavěšený za raftem našich kamarádů a když mu Vranys ještě trochu pomohl do vody, rázem nebyl ani na lodi, ani na kruhu :) Zbytek plavby teda už doplaval na závěsné duši od traktora a myslím, že všichni měli z tohodle dne fakt pěknej zážitek. Na vodě je to totiž uplně jiná atmosféra a bylo to tam celkově prostě úžasný. Je to zase něco jinýho, všichni vodáci jsou tam spolu kamarádi, zastaví se v kempu, posedí u ohně...prostě super. Docela jsem tomu přišel na chuť a jestli bude ještě nějaká příležitost sjíždět vodu na čemkoliv, určitě se bránit nebudu.
Do kempu jsme přijížděli až večer se začínajícím deštěm a vychytali jsme to přesně na minutu, bo pak se spustil vytrvalej déšt, kterej trval celou noc až do rána.

Úterý - 4.8. - Český Krumlov
Déšť a hnusný počasí nás vítalo i po probuzení a tak se řešilo, co budeme přes den dělat. Nakonec padla volba na aquapark ve Frymburku, poblíž nádrže Lipno. Tam jsme zapluli do luxusního komplexu, kde jsem si nejprve dali oběd...kterej byl na tu nóbl restauraci ovšem uplně o ničem a i když se tam na nás dívali jako na bandu rockerů tak trošku divně, tak myslím, že v kdejaké jiné čtverce hospodě bysme se najedli daleko líp. Aquapark ovšem padl. Stejný úmysly jako my totiž mělo při tomhle počasí i spoustu jiných rekreantů z okolí a tak tady bylo totálně narváno a dovnitř už nikoho nepouštěli. Nakonec jsme se tedy vrátili do Českého Krumlova, kde jsem si prohlídli město, muzeum útrpného práva a mučících nástrojů spolu s muzeem voskových figurín a nakonec jsme si střihli prohlídku hradu Český Krumlov, která na nás zapůsobila nejvíc. Všichni jsme se shodli, že lepší prohlídku památek jsme ještě snad nezažili, protože průvodkyně, kterou jsme dostali, byla opravdu výborná a všechno vykládala tak přirozeně a zároveň tak dramaticky jako nějaká herečka, takže si z toho člověk fakt i hodně věcí zapamatoval a nebylo to jen takové omýlání naučeného textu jak jsme zvyklí jinde od kdejakých mladých průvodkyň. Tahleta paní tou historií evidentně žila a měla to fakt v malíku. Na závěr nám ještě ve sněmovním sále zazpívala krásnou árii a to byla taková třešnička, za kterou si ode všech sklidila velký potlesk. Návštěvu téhle památky fakt doporučuju, moc se nám tu líbilo.
Večer byl v plánu tradiční unplugged dovolenkářský koncert, který byl tentokrát přístupný i ostatním lidem z kempu a širokého okolí. Konal se venku pod tím naším přístřeškem a bylo to moc fajné. Nálada ten večer byla asi nejlepší za celou dobu dovolenky a všichni jsme se náramně bavili. Kluci odehráli opět perfektně, došlo i na světovou live premiéru nové písničky Karlík a dokonce i já jsem byl donucen odzpívat zbytek písničky Já se na to..., bo Izzi se nějak zapoměl při roztleskávání v davu a někdo to přece dozpívat musel :) Tož legranda byla zase no. Dobrá zábava pokračovala i po koncertě, když Kimmer vytáhnul kytáru a začali jsme s ním zpívat všechny ty naše známé české hity, připojili se k nám i uplně cizí vodáci a byla tam zkrátka fajn atmoška. Když skončila kytára, přišlo na řadu bubenické vystoupení. A to bylo tak trochu neplánované, improvizované, ale za to o to lepší. Ufo alias Kolins přitáhnul popelnici, na kterou dělal zpočátku bubenický doprovod u kytary, ovšem potom jsme se spolu tak nějak vzájemně rozbubnovali, až nám to začalo skvěle ladit a nakonec nám to vydrželo min. půl hoďky. Nejlepší bylo, že to začalo bavit i lidi kolem :) Holky na naše rytmy normálně trsaly a když už jsme neměli co vymýšlet a bolely nás dlaně, bylo marný je o tom přesvědčovat. Ano, v ten okamžik se z nás staly "celebrity", dali jsme tedy ještě jeden přídavek už za pomocí flašek od Jupíka a podle hesla "v nejlepším se má přestat" jsem šel pak už raději spát :) Opravdu podařený večer!
Středa - 5.8. - 4K (Kleť, koloběžky, klášter, Krumlov)
Ve středu byl naplánovyný výlet do přírody. Počasí nám opět ukázalo tu svou hezčí tvář a s modrou oblohou nad námi jsme se vydávali směrem na nejvyšší horu Blanského lesa - Kleť (1084 m n.m.). Na její vrchol jsme se dostali pomocí jednosedačkové lanovky, takže chvíli trvalo, než jsme vystáli frontu, ale stálo to za to, protože nahoře pak bylo fakt krásně. Na vrchol jsme se dostali zrovna v době oběda a v horské chatě bylo tou dobou docela narváno, bo všichni měli samozřejmě hlad. Tak jsme si vystáli frontičku na polívečku, já jsem tady úplně haluzově potkal moji bývalou paní učitelku ze střední školy, která tady byla shodou okolností s manželem taky na dovči, tak jsme chvilku pokecali a bylo to fajn :) Po obědě jsme se šli ještě pokochat zdejšími krásnými panoramaty, na které byl parádní výhled z vrcholku kamenné rozhledny a pak už nás čekal doslova sešup dolů. Na dovči s Dogou prostě nesmí chybět každoročně nějaký adrenalinek a tak jsme si i tady našli další atrakci, která by nám ho v té krvi trošku zase mohla zvýšit. Jednalo se o půjčovnu terénních koloběžek, na kterých se celá hora dala sjet po cyklotrasách až dolů ke stanovišti lanovky. Někdo si vzal koloběžku větší, kterou líp využil dole v lese v terénu, my odvážnější naopak kolobrndu menší, která pro změnu šupala líp po asfaltu. A to byl nářez. Kopec byl zezačátku dosti prudkej a valilo to jedna radost. Klopený zatáčky, občas štěrk, občas nějakej debil s autem do protisměru...takže fakt adroš, bo nikdy člověk nevěděl, co ho za zatáčkou čeká :) Přežili jsme to ale všichni a perfektně jsme si to užili. Druhá polovina cesty už tak záživná nebyla. Jelo se po rovince po lesní cestě a až v závěru nás čekal finální nejprudší sjezd. Ten jsme ovšem napoprvé suverénně přejeli, neboť následovala odbočka, u které se klukům vepředu vyloženě nechtělo brzdit a všichni, kteří je měli nadohled je samozřejmě následovali :) Nu což, aspoň jsme si udělali hezkou fotku s romantickým horským potůčkem, když už nic :)
Cestou zpět do kempu jsme si ještě naplánovali prohlídku místního kláštera ve Zlaté Koruně, což byla taky velice příjemná návštěva, sice ne s tak zaživným výkladem jako v Krumlově, ale opět to mělo hlavu a patu a nebylo to tradiční omýlání básničky, takže super. Obzvlášť uvnitř kostela to na nás působilo docela hezky. Na večer byla ještě v plánu návštěva Krumlova, někdo šel do sauny a my s holkama jsme si ještě šli prohlídnout centrum města, tentokrát za hezkého počasí a zase trochu z jiné strany. No vypadalo to mnohem líp, se západem slunka zase o něco hezčí výjev a město už taky nebylo tak přelidněné, jako v den předchozí. Mě zase trošku hráblo, takže jsem si chvilkama hrál na anglického turistu no a to byla docela sranda aspoň :) No a navíc jsem tu shodou okolností potkal paní učitelku v ten den už podruhé! :oP Český Krumlov je opravdu moc pěkný město a zanechalo ve mě moc hezkej dojem. Zdejší historický uličky, domy, hrad a zámek s krásnou věží...prostě super. Já jsem nikdy na tu historii nějak moc nebyl a prohlídky památek mě zas až tak nerajcovaly, ale tady vážení přátelé musím říct, že mě to opravdu nadchlo moc a dost jsem si z toho zapamatoval. Takže s výběrem lokality letošní dovči určitě spokojenost.
Do kempu jsme se vrátili už za tmy, někteří už odjížděli ve středu večer a tak už se žádná velká akce nekonala. Jen lehký pokec a relativně brzo spát.
Čtvrtek 5.8. - Odjezd domů
Ve čtvrtek už se nedělo nic zajímavýho. Balení věcí, rozlučka a kolem deváté ranní odjezd směr domov. Bylo třeba dojet domů co nejdřív, bo nás na druhý den v pátek čekaly Pivní slavnosti na Kamínce a bylo tudíž třeba načerpat aspoň nějaké další síly. Ono se říká, že na dovču si jede člověk odpočinout, ale většinou se z ní vrátí ještě víc zmoženej, než byl (pokud na ní teda aspoň něco dělá a jen se negriluje na pláži). S letošní dovčou můžem být myslím si zase spokojení. Nuda určitě nebyla a jedinou kaňkou byl ten jeden deštivý den a snad i to, že jsme v kempu nebyli separovaní od ostatních vodáků a bylo to tam celkem roztahaný na velkém prostoru, takže jsme k sobě neměli zas až tak blízko, jako v letech předchozích. Dovču jsme tedy přežili ve zdraví no a pak hurá na Kamínku! Jak to probíhalo tam se dočtete o něco později v dalším článku.
AHOJ!

Fotky z dovči ke shlédnutí TADY!!!

------------------------------------------------------------------
No a tady ještě pro nedočkavce ukázka z připravovaného dovolenkářského DVD ;o)

1 člověk ohodnotil tento článek.