Dovolená s Dogou 2012 - Bunč (5.-8.8.2012)

19. září 2012 v 17:53 | RUDA |  Akcičky
Letních aktivit bylo letos opravdu celkem hodně a času na nějaké psaní opravdu málo. Díky tomu se dostávám k zaznamenávání některých akcí až teď, s výrazným zpožděním, ale tak snad si ještě na něco z toho vzpomenu :) Každopádně jsem se moc nenudil, ovšem léto tak strašně rychle uteklo. Poslední můj článek je tady na blogu ze Slavností piva na Kamínce a tento následující na ně bude tak nějak hezky navazovat, stejně jako akce, kterou jsem po nich zažil. Jednalo se totiž o tradiční Dovolenou s Dogou, které se už pravidelně několik let s ostatními fanoušky téhle kapely účastníme a ta začínala právě již v neděli, po skončení festivalu na Kamínce. Aby toho nebylo málo, konala se letos jen pár kilometrů odtud, tedy na Lesním penzionu na Bunči, takže přesun to byl rychlý a bezbolestný :)

Když jsem se dozvěděl, že letošní dovolenka bude probíhat právě na Bunči, nevěděl jsem, co si o tom myslet. Je to přeci jen pár kilometrů od domova a tak nějaká slova jako "dovolená" se trošku míjela účinkem, bo vždycky když jsme někam s Dogou jeli, bylo to i o poznávání cizích krajů a teď to byla lokalita, kterou my místní už notoricky dobře známe a nemá nás čím překvapit. Na druhou stranu to bylo celkem výhodou, protože v případě potřeby si člověk mohl zajet domů nebo tady mohl ostatní po okolí trošku aspoň nějak povodit.
Po Kamínce se člověk tedy snažil aspoň trošku ještě kolem oběda prospat, aby načerpal síly na další tah a poté už jsme s Bubákem odjížděli směr Bunč. Tady už nás vítal samotný Izzi u silnice a následovně spousta známých ksichtů nahoře na terase a další ještě průběžně přijížděli. Člověk si říkal, že alespoň první večer si od alkoholu odpočine, ovšem evidentně se tady tomu nedalo vyhnout a nějaký ten zdvořilostní panáček na uvítanou padnout musel :) No a pak už jsme se šli ubytovat do chatky, kterou jsme obývali ještě společně s Peťkou, Katkou a Michalem a docela mě překvapilo, jak hezky vybavený tady ty chatky jsou. Uvnitř zrekonstruovaného penzionu už jsme byli několikrát, ale v těchhle chatkách poprvé a dost se nám to páčilo. Prostorný, útulný, s koupelnou...no super. První den byl tedy spíše takový uvítací a následovalo i hromadné uvítání od hlavních organizátorů, tedy Izziho a Jardy ve společenské místnosti uvnitř penzionu, kde Izzi nejprve pronesl několik organizačních záležitostí na další dny, které sice stejně s dalším ránem padly, a taktéž objednal pro všechny zúčastněné uvítacího panáčka hruškovice, což se tedy ještě na žádné dovolence nestalo, takže pár lidí z toho bylo značně překvapených :)
No a pak nastala volná zábava nebo-li seznamovací večírek :) My jsme si po večeři s pár lidma ještě vyšli na malou procházku k nedaleké studánce a do okolních lesů no a se stmíváním už jsme se přidali k ostatním.

Většina seděla na zadní terase u ohniště, kde se opékaly špekáčky a zpívalo se u kytary, kterou nejprve ovládal, jako již tradičně, Tomáš a poté převzal žezlo už i rozjetý Izzi, terý tam nasázel několik svých fláků a obzvlášť jeho improvizace dokázaly všechny přítomné rozesmát. Kytara dokolovala taky k Lumírovi, který tam střihl něco z úplně jiného soudku a odzpíval písničku od Katapultu "Hlupák váhá" a spoustu přítomných překvapil tím, jak docela hezky umí zpívat. Většinou je přece jen v kapele slyšet jen ten Izzoš :) Tak že bysme sepsali petici: "Více prostoru pro Lumíra"??? :-))
Po pár hodinách už se společnost začala tak trochu rozpadat a každý šel pařit někam jinam. Spousta lidí ještě tančila dole v hospodě u jukeboxu, kde jsme ještě taky chvíli pobyli, ale s přibývajícím časem bylo lepší rozhodnutí jít spát a pořádně si i po náročném víkendu odpočinout.
V pondělí bylo dle organizačního scénáře v plánu jít na Brdo na rozhlednu, odtud na Kamínku a do Roštína na koupaliště. Kolik lidí myslíte, že to zvládlo? :) Po předchozí noci byli dle očekávání všichni k nějakému výletu dosti líní, jiným bylo horko a tak pouze osazenstvo naší chatky plus pár dalších holek se rozhodlo k výletu do Roštína na zmiňovaný koupaliště. A to byl super nápad, protože sedět pořád jen u penzionu a nalívat se, to nebylo nic pro nás a v tom vedru byla přeci jen lepší návštěva bazénu. Vydali jsme se tedy pěšky po lesní cestě směrem na Kamínku, kde ještě finišovali s úklidem po pivních slavnostech. Tady jsme si dali dobrý oběd a pokračovali dál, dolů do Roštína. Na koupáku ještě ani nebylo tou dobou moc lidí, počasí bylo perfektní a tak jsme tady strávili skoro celé odpoledne a dokonale jsme si to užili, nebýt toho, že mi Bubák s Peťou při vodním blbnutí málem zlomili vaz :-P Nakonec jsme se ale všichni ve zdraví v podvečer vrátili zpátky na základnu a tam se už pomalu připravovalo vše k večernímu vystoupení kapely Doga a jejich hostů.
Koncert to byl jako vždy na dovolence veřejně přístupný a jelikož to bylo v našem okolí, tak se dorazila podívat i spousta známých a rodinných příslušníků, takže to bylo moc fajn. Trochu jsme měli obavu z toho, kolik lidí vlastně dorazí, když to v pátek Izzi vyhlásil veřejně při koncertě na Kamínce, ale nakonec to bylo v pohodě a diváků bylo tak akorát. Koncert probíhal venku na terase penzionu, kde je dost místa a klidně by se tu nějaké koncerty mohly pořádat častěji. O ůvod se postarala uherskohradišťská kapela Katakomby, v jejímž čele stojí mimochodem můj jmenovec Radek Malenovský, ovšem je to jen shoda příjmení, neboť žádných společných rodinných příslušníků jsme se spolu nedopátrali :) Tuhle bandu už jsem zaznamenal před několika lety právě jako předkapelu Dogy na jednom zlínském koncertě, kde jsem se jaksi dostal i k jejich cédéčku a docela se mi tolíbilo.Tentokrát se kluci nějak přes facebook dopátrali, že Doga bude hrát právě na Bunči a tak se s Dogou domluvili na společném hraní, což bylo pro dovolenkáře určitě fajn oživení. Radek je taktéž velkým fanouškem Dogy a bylo vidět, že si tenhle večer dosti užívá. Muziku měli dobře poslouchatelnou, ovšem jediné výtky směřovaly právě k frontmanovi, který mezi písněma používal až příliš mnoho vulgarismů, na které bylo opravdu ještě brzo a hlavně tu bylo dost malých dětí, takže to si snad mohl i odpustit. Hudební výkon ovšem OK.
No a pak začala hrát Doga, kvůli které tu všichni byli. Na dovolených je vždy tradicí, že se hraje unlugged vystoupení, které je spíš takové uvolněné, což také všichni očekávali, ovšem Doga všechny překvapila tím, že začala hrát své klasické festivalové vystoupení s elektrickými kytarami, což bylo celkem zklamání, protože ti, co na ně přijeli, chtěli vidět něco jiného, než viděli pár dní předem na Kamínce a zbytek dovolenkářů už tenhle set zná z několika letošních festů. Doga prostě využila toho, že měla připravený aparát od předchozí kapely, a tak to rozjela plnohodnotně a žádná akustika se nekonala. To by ani tak nevadilo, kdyby zahráli trošku jiný playlist a ne to, co už všichni znají. Nakonec to ale nebylo tak zlé, jak se zezačátku zdálo. Co čert nechtěl, jako na potvoru se přihnala právě během jejich vystoupení bouřka a na Bunč se začali snášet velké dešťové kapky. Kluci z Katakomb měli strach, že jim zmokne aparatura, Doga nevěděla, zda má končit, ale nakonec se vše nějak zakrylo a zachránilo a koncert pokračoval dál. Aparatura byla v suchu, ovšem co diváci? Izzi tak dostal vzápětí geniální a u něj trošku neobvyklý nápad a pozval všechny fanoušky ke kapele na podium pod střechu, aby nemokli a koncert mohl probíhat dál. Co nastalo pak, bylo skvělé a zvrhlo se to v parádní mejdan, který asi nikdo nečekal. Kapela se asi mezi padesáti lidma docela ztrácela, každý si mohl zařvat s Izzim do mikrofonu, my jsme si vzádu hráli s Mrňusem na bicí a pro některé, co sem přijeli, to asi musel být fajn zážitek, sledovat hrát kapelu z bezprostřední blízkosti.

Po tomhle vystoupení jsem přesvědčen, že by Doga zvládla s klidem zahrát i u někoho doma v obýváku, protože v takhle stísněných podmínkách snad ještě nehrála. A bylo to moc fajn. S ustávajícím deštěm však přišel i konec koncertu a i když se mohlo hrát dál, věřím, že pro muzikanty to byl celkem zápřah a mnohým se totiž ani s koncem bouřky nechtělo ven od kapely, takže v nejlepším se přestalo a i když to vystoupení netrvalo snad ani hodinu, tak díky téhle rozjeté "obývákové" atmosféře byli snad všichni spokojení, protože tohle se ještě na žádné dovči nestalo.
Kdo si myslel, že je konec večera, byl však na omylu. K překvapení všech si totiž začala chystat aparát ještě třetí kapela a nikdo moc nevěděl o koho vlastně jde. Ke mě se dostala jen informace, že jde snad o nějaký punk-rock. Takže jsme si počkali, co že to bude a když kapela začala hrát, znělo to moc dobře a docela profesionálně. Kluci nebyli žádní amatéři a až během koncertu jsem se jich musel jít zeptat, jak že se vlastně jmenují a z frontmana vylezlo že Broumband. Tenhle název mi byl nějakej povědomej a ta muzika, co z nich lezla byla fakt povedená a místama nás donutila si na nějaký písničky i zapařit. Bylo nás sice jen pár, ostatní radši někde vevnitř chlastali, ale nás tuhle kapelu bavilo poslouchat až do konce a byl to takovej příjemnej závěr večera. S klukama jsem se pak bavil po koncertě a vylezlo z toho, že je to kapela původem z Prahy, tudíž nějací známí Pepsiho z Dogy a zrovna tady v okolí měli soustředění, tak si přijeli na Bunč zahrát. Tož dobré to bolo a my jsme tak měli z původně plánovaného koncertu Dogy takový minifesťáček :) Následovala pokoncertní afterparty, na které se rozjel asi každý a byla celkem sranda ještě dlouho do noci.
Dne následujícího se přeci jen nějaký ten organizační scénář podařilo dodržet a v dopoledních hodinách byl na Bunči přistaven autobus, který nás odvezl do Vizovic na exkurzi po likérce Rudy Jelínka. Nevím, jestli to autobusák dělal schválně nebo nebyl znalý místních cest, ale zbytečně nás vezl oklikou, což jsme my místní docela nechápali, ale tak asi potřeboval nahonit kilometry. V autobuse byla docela sranda. Někteří trpěli po předešlé noci a tím bavili celý autobus, někteří ještě pořád pokračovali v tahu a způsobovali totéž :) V likérce nás pěkně přivítali, na úvod nám promítli pěkně natočený videodokument a následovala prohlídka po areálu, kde to vonělo kořalkou a ovocem a bylo opravdu zajímavé vidět, jak se vyrábí alkohol ve velkém a tolik slivovice v obrovských tankerech by snad tahle banda nespotřebovala ani za celý svůj život. Jen je škoda, že prohlídka nepokračovala i do zadní části areálu, kde se koná festival Masters of Rock a kde se opravdu pálí ve velkém a destilačních kotlů je tam plná hala, což jsem měl možnost vidět letos na Mastru právě ve chvíli, kdy jsem Dogu doprovázel na autogramiádu a přes tuhle halu jsme procházeli. Je tedy škoda, že to nemohli vidět i ostatní, bo v tak obrovské pálenici snad ještě nikdo nebyl. Exkurze tedy celkem pěkná, člověk se tu dozvěděl mnoho zajímavostí a na konci nám dali ochutnat i něco ze svých produktů, z nichž nás asi nejvíce zaujal švestkový likér, což byla fakt mňamka. Na konci to opět nejvíc zabil Myrmus, který si ještě ze skoro odjíždějícího autobusu odskočil zpátky dovnitř, aby vyškemral zbytek panáků, co zústaly na tácu a i s ním ho přinesl do autobusu a postupně všem rozdával, dokud se vše nevypilo :) Takže i po cestě zpět zase sranda :)

Po obědě a malým odpočinku jsme se rozhodli navštívit a ukázat přátelům z chatky naše rodné Těšnovice a vydali jsme se nejprve k Bubákovi na obhlídku statku, kde jsme chvíli poseděli a pak jsme si dali večerní procházku do Trávníka na pivečko. Tady jsme se docela rozseděli, povykládali a zpátky na Bunč jsme se dostali až něco kolem půl jedenácté. Tady už bylo celkem mrtvo. Hospoda zavřená, pilo se jen z vlastních zdrojů a DinoPavel stále žil, za což si opět vysloužil ocenění největšího tahouna letošní dovolené. Chvilku jsme tedy ještě poseděli na potemnělé terase a záhy se šlo spát, bo už jaksi nebylo o co stát.
Během středečního dopoledne už se většina začínala rozjíždět do svých domovů, následovalo ještě hromadné focení pozůstalých a loučení s přáteli a další ročník tohohle fanouškovskýho a dnes už spíš přátelskýho setkání byl zase rychle u konce.

I letos to bylo podařené, pro mě sice trochu i díky té lokalitě neobvyklé, ale zábava byla, takže OK. Chybělo mi tu snad jen více těch mladých lidí, kteří s náma tradičně jezdívali a letos absentovali, bylo tu letos i nějak více motorkářů, které člověk moc neznal a tak to nebylo úplně to pravé, ale s řadou lidí se zase člověk seznámil a bylo to fajn. Příjemná byla i obsluha za barem, která kvůli nám vydržela na nohou dlouho do noci a bez keců, nechali si dokonce i vyrobit speciální dogařský trička, ve kterých pracovali a tak to bylo úplně něco jiného, než na jiných rekreačních místech, kde se někdy tvářili i otráveně. Bunč se tedy určitě osvědčil, chybí tu snad jen nějaká pořádná lákadla v okolí, která by nadchla celou bandu a je i celkem škoda, že když se něco zorganizuje, tak to pak ani organizátoři nejsou schopní dodržet. Každopádně každý si tu dovču udělal po svém a my jsme byli spokojení, takže pohodička a příště zas ;-)
...a pokud jsi to Renčo dočetla až sem, tak tě zdravím :-)))

Fotky z Dovolené s Dogou 2012 ZDE!!!

1 člověk ohodnotil tento článek.