Dovolená s Dogou 2013 - Kamínka

15. srpna 2013 v 0:08 | RUDA |  Akcičky
Dovolená s Dogou - nikoliv sraz kynologů, ale spíše rockových zvířat, kteří se nějakým způsobem motají kolem kapely Doga, se letos konal již po deváté, přičemž moje účast už to byla na sedmém ročníku v řadě. Proto mohu nějakým způsobem srovnávat, i když jsem přeci jen tento ročník trošku osekal a nebyl jsem oficiálně přihlášen. Dovolenka se letos totiž konala na Kamínce u Roštína, tedy místu velmi dobře známém a celkem z našeho bydliště dostupném. Po předchozím ročníku, kdy se sraz konal na nedalekém Bunči už nám nepřišlo nějak podstatné se tu ubytovávat, když to máme co by kamenem dohodil a můžeme dojíždět, takže jsme spíše zvolili tuhle formu a jelikož program dovolených začíná rok od roku jaksi uvadat, myslím, že jsme tentokrát ani o nic zásadního nepřišli.

Bohužel je znát jistý úpadek této dříve atraktivní akce, kde bylo o zábavu každým dnem postaráno a nyní už se z toho stal spíše takový jen chlastací kemp. Ne že by se dříve nepilo, ale vymýšlely se i jiné aktivity, jako např. paintball, fotbalové zápasy, raftování či různé výlety a to už teď jaksi chybí. Když pak organizátoři akce v uvítací řeči s nadsázkou oznámí větu: "Chtěli jsme pro vás vymyslet nějaký program, ale zjistili jsme, že to asi bude zbytečné, protože vy budete stejně jenom chlastat", tak bohužel na jednu stranu asi mají pravdu, ale pokud už ani není snaha těm lidem nějaký program předložit, tak je to celkem smutné. Izzi je pořád docela pro ty fandy jakási vůdčí osobnost, takže kdyby zavelel k nějakému výletu nebo něčemu podobnému, určitě by se velká část chytla. Loni byla alespoň zařízena exkurze do Jelínkovi pálenice, letos bohužel nic podobného. Jediné, co tedy zústává na těchle dovolených atraktivním, je speciální koncert kapely pro dovolenkáře, u kterého vždy bývá dobrá zábava a má to svoji výjimečnou atmosféru. Za ty roky se hodně změnila i skladba dovolenkářů. Skalní sice zůstávají, ale několik pravověrných už i ubylo a to je taky znát. Naopak čím dál více přibývá motorkářů, se kterýma se přeci jen až tak dobře neznáme.
Letos na tuhle akci celkem hezky vyšlo počasí, i když vlna veder taky nebyla úpně ideální. My jsme v neděli odpoledne vyrazili na Kamínku s Bubákem na kolech, což byl v tom horku docela záhul, ale jaksi jsme to zvládli a dorazili sem v době, kdy už tu byly snad všichni ubytovaní. Některé osůbky jsme viděli po hodně dlouhé době a přeci jen tyhle dovolenky bývají pořád ještě k něčemu dobré, protože jindy bychom se takhle pohromadě zase asi nesešli. První večer bývá vždy takový hodně bujarý, ovšem tentokrát ani tohle pravidlo nijak moc neplatilo.

Izzi sice hned zkraje poručil všem příchozím panáka zelené, abychom zapili jeho prvorozenou dcerku Elizabeth, což na pultu vypadalo efektně, ovšem po setmění přišla z ničeho nic nad areál celkem velká bouře, díky níž vypadl elektrický proud a Kamínka a široké okolí se tak zahalilo na celý večer do totální tmy.
O světelné efekty se tak staraly jen blesky na obloze a prudký liják s vichřicí byl v té tmě docela strašidelnou podívanou. Úkryt jsme tak našli v hospodě, kde se personál postaral o světlo alespoň pomocí svíček, ovšem pípy fungovaly, takže jsme si tu mohli alespoň něco dát. O trošku vzruchu se po chvilce postaral Bubák, který rozrazil dveře do hospody a vpadl sem celý namydlený a rozčílený, neboť v důsledku výpadku energie mu přestala v tom nejlepším téct i voda ve sprše! :-) Chvilku tady tedy pobíhal a pak to vyřešil tím, že skočil pod tekoucí rýnu a tam předvedl všem sprchovací show pod dešťovkou. No a jelikož se proud ne a ne nahodit a nebylo vidět pomalu ani k vedlejšímu stolu, spousta lidí to zabalila a šla už prvního večera brzy spát. Elektrika se sice někdy uprostřed noci zapnula, ovšem to už řada lidí tvrdě chrněla.
Druhý den už byl o něco lepší. Dopoledne bylo věnováno různým hrám, kdy někteří hráli fotbálek, jiní si zase čutli volejbal a bylo to celkem fajn. Kolem poledne jsme s Bubákem opět odcestovali směrem k domovu a někteří nás po chvilce následovali automobylem či motorkou, abychom se sešli u Bubáka doma. Ten ukázal části Dogy a některým kamarádům svoji farmu a kozénky, chvilku se tu posedělo a večer jsme se opět rádi vrátili na Kamínku, neboť na programu byl unplugged koncert Dogy.
Ten tentokrát proběhl na terase místní restaurace a i když tu byly prostory celkem stísněné a dalo by se to udělat někde venku na plácku, tak to bylo vydařené. Dorazilo i pár lidí z okolí, takže lidí tu bylo celkem dost a byla to taková správná atmoška soukromého koncertu, kdy se nic nijak nehrotilo a byla volná zábava. Oproti loňské dovolené Doga tentokrát hrála celkem dlouho a opět akusticky, což je úplně o něčem jiném a lidi si to mnohem víc užijí, protože přeci jen z klasických koncertů už je z těch skalních zná každý nazpaměť. Byl tu zase i jiný playlist, což byla taktéž příjemná změna. Uprostřed koncertu se vyhodnocovaly i domácí úkoly v podobě uměleckých prací na téma "Jak může Doga i po 25. letech stát na nohou" a některé výtvory byly celkem povedené a vtipné. V závěru jsme s Dogou i trošku zabékali a byl to velmi uvolněný večer, bez kterého by to prostě nebylo ono. Po koncertě se nějak dlouho nic nedělo, všichni jen tak posedávali u stolů a tak jsme kolem půlnoci odjížděli do vlastní postele.

Ze třetího dne toho asi moc nepřinesu, neb jsem nebyl během dne přítomen a z dostupných informací vím, že se řada dovolenkářů přemístila na koupaliště do Roštína, kde to určitě bylo taky dobrý, neboť bylo opět velký vedro. My jsme se s Bubákovou rodinkou krátce svlažili na našem koupališti na Žlíbku a večer jsem se opět rozhodl Kamínku navštívit. Zde už bylo celkem mrtvo a z Dogy už údajně jeli všichni domů, takže závěr Dovolené s Dogou byl bohužel bez Dogy :) Už jsme tedy jen s hrstkou přátel poseděli na terase hospůdky, pokecali jsme a hodinku před půlnocí jsem se opět vracel domů.
Příští, jubilejní desátý ročník má být údajně poslední, lokalita je prý též vymyšlená a tak určitě bude všechny zajímat, jak to dopadne. Přeci jen poslední dva ročníky pro nás místní nebyly tak atraktivní, poněvadž nás lokality neměly čím překvapit, takže jsem celkem zvědav, s jakým místem chlapci příjdou. Určitě je lepší, když má člověk přes den kam vyrazit na výlet a něco podnikat, než jen vysedávat u knajpy. Tam patří zábava až večer. Pak už totiž ani ta zelená není nikomu vzácná :-))

FOTKY ZDE!!!

A na závěr krátké video z koncertu:

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.